Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics
Паперова книга | Код товару 749211
Yakaboo 5/5
Автор
Євген Нікіфоров
Видавництво
Основи
Мова
Англійська
Рік видання
2017
Кількість сторінок
256
Ілюстрації
Кольорові
Формат
245x285 мм
Палітурка
Тверда, Суперобкладинка

Усе про книжку Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics

Книга містить близько 200 унікальних фотографій монументальних панно: зображені на них величезні робітники, селяни, космонавти і спортсмени з кольорової смальти або кераміки ілюструють радянське життя таким, яким воно мало бути офіційно представлене. Деякі мозаїки, фотографії яких представлені в книзі, були зруйновані незабаром після подорожі Євгена в силу так званих законів про декомунізацію, які забороняють комуністичну символіку та гасла. Хоча зміст творів мистецтва був під контролем радянської пропаганди, українським художникам вдалося розробити візуальну мову, яка виходить за межі соцреалістичного канону. Сьогодні ці роботи є не лише історичним свідченням, але також важливою сторінкою в історії мистецтва ХХ століття.
Характеристики
Автор
Євген Нікіфоров
Видавництво
Основи
Мова
Англійська
Рік видання
2017
Кількість сторінок
256
Ілюстрації
Кольорові
Формат
245x285 мм
Палітурка
Тверда, Суперобкладинка
Рецензії
  •  
    фиксация исторического феномена
    Приличная украинская книга « на кофейный столик », как это называется у американцев. Думаю, должна быть у всех, кто претендует на то, что интересуется украинским искусством. Сюжеты мозаик конечно очень советские, это будет кому-то смешно, кому-то ностальгично, кому-то не приятно. Но это история. Мозаики отвалятся рано или поздно, а книга останется. Украинскости в отобранных мозаичных работах тоже много. Мозаики интересны как феномен или как отдельный слой изобразительного искусства того времени, книга дает возможность взглянуть на них свежим взглядом, может будучи пионером вы их не замечали вообще. Особенно актуально это на данный момент как возможность сравнить эти старые мозаики с современными (даже скажем модными) муралами - работами того же примерно масштаба в смысле размера. Но другого идейного наполнения, художественного уровня и так далее.

    Наполнение книги конечно не исчерпывающее, вы точно видели другие мозаики, которые не вошли в альбом, но все и не впихнешь. Вероятно, представленное в книге, авторы считают наиболее интересным и типичным. Работы сгруппированы по темам: люди, работа и индустрия (любимый советский сюжет), идеология (то есть Ленин есть конечно), наука, национальные мотивы, малые формы, ансамбли. Вместо размеров работы, как это принято в описании искусства, даны точные координаты ее расположения. Эта « фишка » не вполне понятна, почему не адрес тогда?

    Оформление достойное, суперобложка классная, разворачивается в плакат.
  •  
    Придбайте і почитайте. Програмне видання для української архітектури, пам'яткоохорони, мистецтвознавства.
    Одне з знакових, ключових видань нашого часу. Те, що дуже було потрібно, і що стало актуальним. Питання соцреалістичних (хоча тепер парадигма дещо змінилася, і їх - може і більш правильно - називають модерністичними, а саме слово соцреалізм уже потроху забувається як менш архітектурно вичерпне) мозаїк саме в останні роки почало видаватися дуже гострим. Напевне, не в останню чергу до цього спричинилась глобалізація і доступ до інтернету, що допомогло у просвіті якнайширших і навіть найвідсталіших верств населення, а також і явище дещо пізніше - естетитизація всього, котру ми спостерігали вже у еру метамодерну - 2010-ті. Величезна кількість естетики навколо, повернення людини - насамперед, нашого співвітчизника - до мистецтва - почало відкривати очі в тому числі і на ці остогидлі, як багатьом здавалося, радянські мозаїки. Глядач почав бачити в них мистецтво, свідка минулого часу. Першою прийшла, мабуть, все ж ностальгія - адже період Союзу з кожним роком стає все більш "старовинним", і зараз вже фактично починає бути для теперішнього покоління чимсь таким, чим для нас, малих, у 90-х була довоєнна Польща: все окутано аурою загадковості, забутості, інакшості порівняно з сьогоднішнім світом. Час - його павутина і пил - облагороджують. І навіть така кривава імперія, якою для багатьох незгодних став СРСР, теж, виявляється, піддається цьому правилу. А вже далі, за ностальгією, у українця 2010-х прийшло розуміння мистецтва: справді, якщо вдивитися - воно не те що "старовинне", а ще й майстерно зроблене! І вже буквально в останні місяці 2020-го почали стиха говорити про те, що тут є і щось ще більше: пласт УРСР-них мозаїк несе в собі чималу українськість, питому, відмінну, особливу, й мало того - саме тут закладено ряд національних моментів, якими автори (а це здебільшого були українці) виражали часто й свій протест до тоталітарної системи, та хитро замасковували їх у ідеологічних радянських творах. Тому спадщина мозаїк потребує детального вивчення; їх іконографія і символізм - якнайретельнішої розшифровки; а автори - біографічного дослідження, популяризації і визнання. Адже все це - забутий, маловідомий період україніани часів соціалістичного застою (70-ті, 80-ті і т.д.), про який ми - якщо любимо себе самі - повинні дізнатися. Систематизація подібних пам'яток у одному альбомі, як зроблено тут - дуже позитивно впливає на людське сприйняття. Людський мозок влаштовано так, що йому легше щось сортувати, каталогізувати подібне - і сприймати вже каталогізоване - теж легше. Відповідно, розуміння і самого модерністського стилю, і його цінності засвоїться краще, коли тримати в руках такий альбом, аніж коли бачити фото цих мозаїк, розкидані між іншими статтями, книжками, інтернет-сайтами... Тож заслуга авторів у пам'яткоохоронній сфері - величезна. Це книга, яка спонукає цінити, охороняти, переосмислювати, берегти. Окремої похвали заслуговує подача - цілком в дусі нинішніх епох метамодерну та Нової Щирості; якісно, з душею, професійно-перфекціоністсько. Ця книга, й інші подібні з видавництва "Основи" - правдивий хіт, вершина "книжкової моди" в Україні на наш час.
Купити - Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics
Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics
 
Товар більше не виробляється
 

Рецензії Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics

5/5
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
  •  
    фиксация исторического феномена
    Приличная украинская книга « на кофейный столик », как это называется у американцев. Думаю, должна быть у всех, кто претендует на то, что интересуется украинским искусством. Сюжеты мозаик конечно очень советские, это будет кому-то смешно, кому-то ностальгично, кому-то не приятно. Но это история. Мозаики отвалятся рано или поздно, а книга останется. Украинскости в отобранных мозаичных работах тоже много. Мозаики интересны как феномен или как отдельный слой изобразительного искусства того времени, книга дает возможность взглянуть на них свежим взглядом, может будучи пионером вы их не замечали вообще. Особенно актуально это на данный момент как возможность сравнить эти старые мозаики с современными (даже скажем модными) муралами - работами того же примерно масштаба в смысле размера. Но другого идейного наполнения, художественного уровня и так далее.

    Наполнение книги конечно не исчерпывающее, вы точно видели другие мозаики, которые не вошли в альбом, но все и не впихнешь. Вероятно, представленное в книге, авторы считают наиболее интересным и типичным. Работы сгруппированы по темам: люди, работа и индустрия (любимый советский сюжет), идеология (то есть Ленин есть конечно), наука, национальные мотивы, малые формы, ансамбли. Вместо размеров работы, как это принято в описании искусства, даны точные координаты ее расположения. Эта « фишка » не вполне понятна, почему не адрес тогда?

    Оформление достойное, суперобложка классная, разворачивается в плакат.
  •  
    Придбайте і почитайте. Програмне видання для української архітектури, пам'яткоохорони, мистецтвознавства.
    Одне з знакових, ключових видань нашого часу. Те, що дуже було потрібно, і що стало актуальним. Питання соцреалістичних (хоча тепер парадигма дещо змінилася, і їх - може і більш правильно - називають модерністичними, а саме слово соцреалізм уже потроху забувається як менш архітектурно вичерпне) мозаїк саме в останні роки почало видаватися дуже гострим. Напевне, не в останню чергу до цього спричинилась глобалізація і доступ до інтернету, що допомогло у просвіті якнайширших і навіть найвідсталіших верств населення, а також і явище дещо пізніше - естетитизація всього, котру ми спостерігали вже у еру метамодерну - 2010-ті. Величезна кількість естетики навколо, повернення людини - насамперед, нашого співвітчизника - до мистецтва - почало відкривати очі в тому числі і на ці остогидлі, як багатьом здавалося, радянські мозаїки. Глядач почав бачити в них мистецтво, свідка минулого часу. Першою прийшла, мабуть, все ж ностальгія - адже період Союзу з кожним роком стає все більш "старовинним", і зараз вже фактично починає бути для теперішнього покоління чимсь таким, чим для нас, малих, у 90-х була довоєнна Польща: все окутано аурою загадковості, забутості, інакшості порівняно з сьогоднішнім світом. Час - його павутина і пил - облагороджують. І навіть така кривава імперія, якою для багатьох незгодних став СРСР, теж, виявляється, піддається цьому правилу. А вже далі, за ностальгією, у українця 2010-х прийшло розуміння мистецтва: справді, якщо вдивитися - воно не те що "старовинне", а ще й майстерно зроблене! І вже буквально в останні місяці 2020-го почали стиха говорити про те, що тут є і щось ще більше: пласт УРСР-них мозаїк несе в собі чималу українськість, питому, відмінну, особливу, й мало того - саме тут закладено ряд національних моментів, якими автори (а це здебільшого були українці) виражали часто й свій протест до тоталітарної системи, та хитро замасковували їх у ідеологічних радянських творах. Тому спадщина мозаїк потребує детального вивчення; їх іконографія і символізм - якнайретельнішої розшифровки; а автори - біографічного дослідження, популяризації і визнання. Адже все це - забутий, маловідомий період україніани часів соціалістичного застою (70-ті, 80-ті і т.д.), про який ми - якщо любимо себе самі - повинні дізнатися. Систематизація подібних пам'яток у одному альбомі, як зроблено тут - дуже позитивно впливає на людське сприйняття. Людський мозок влаштовано так, що йому легше щось сортувати, каталогізувати подібне - і сприймати вже каталогізоване - теж легше. Відповідно, розуміння і самого модерністського стилю, і його цінності засвоїться краще, коли тримати в руках такий альбом, аніж коли бачити фото цих мозаїк, розкидані між іншими статтями, книжками, інтернет-сайтами... Тож заслуга авторів у пам'яткоохоронній сфері - величезна. Це книга, яка спонукає цінити, охороняти, переосмислювати, берегти. Окремої похвали заслуговує подача - цілком в дусі нинішніх епох метамодерну та Нової Щирості; якісно, з душею, професійно-перфекціоністсько. Ця книга, й інші подібні з видавництва "Основи" - правдивий хіт, вершина "книжкової моди" в Україні на наш час.
 
Характеристики Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics
Автор
Євген Нікіфоров
Видавництво
Основи
Мова
Англійська
Рік видання
2017
Кількість сторінок
256
Ілюстрації
Кольорові
Формат
245x285 мм
Палітурка
Тверда, Суперобкладинка
Папір
Крейдований
ISBN
978-3-86922-583-8
Вага
2 300 гр.
Подарункові видання та комплекти
Подарункове оформлення
Тип
Паперова
Привід
День народження, Новий рік, Ювілей
Кому
Чоловікові, Жінці, Колезі, Урядовцю, Художнику, Мандрівнику та туристу
За стилем
Незвичайний, Дорогий