Вибрані твори
Паперова книга | Код товару 366608
Yakaboo 5/5
Автор
Михайль Семенко
Видавництво
Смолоскип
Серія книг
Розстріляне Відродження
Мова
Українська
Рік видання
2010
Кількість сторінок
688 с.
Формат
84x108/32 (~130x210 мм)
Палітурка
Тверда

Усе про книжку Вибрані твори

От издателя:

Михайль Семенко (1892—1937) — один з найжвавіших і найзагадковіших учасників літературного процесу почат ку XX століття.

До видання увійшли поетичні, прозові й драматичні твори письменника, написані протягом 1910-х — початку 1930-х років, а також його маніфестографія, що уможлив лює зіставлення програмових положень футуризму і його творчої реалізації. Водночас книга містить матеріали, присвячені постаті культуртрегера у контексті футуризму — як одного з найбільш реалізованих напрямів українсько го авангарду.

Може бути використана як посібник у школах і вищих навчальних закладах.

Характеристики
Автор
Михайль Семенко
Видавництво
Смолоскип
Серія книг
Розстріляне Відродження
Мова
Українська
Рік видання
2010
Кількість сторінок
688 с.
Формат
84x108/32 (~130x210 мм)
Палітурка
Тверда
Рецензії
  •  
    "Мій світ - в тонкій мініатюрі, Я - беззразковости поет..." М. Семенко
    Культуртрегер, поет, футурист - таким знаємо сьогодні Семенка. Футуризм, вплетений у життя і життя, вплетене у футуризм. То чого ж все-таки більше?...

    Часто трапляється так, що в бурному, нестримному потоці (навіть - леті!) якоїсь культурної течії є хтось, хто цій течії протиставляється. Не летить в нестримному шалі паралельно, але - проти, і до мети своєї дістається навіть швидше, ніж інші. Саме таким був і футуризм з його «поетом беззразковости» Михайлем Семенком.

    Семенко, власне, був не тільки поетом футуризму. Його роль в становленні цього напрямку незрівнянно більша - Семенко став засновником українського футуризму, його пропагандистом, теоретиком, а згодом навіть - класиком. Його шанували і зневажали, за його кверофутуризмом йшло багато молодих прогресивних поетів і водночас представники неокласицизму його нещадно лаяли; його возвеличували і критикували, але ніхто не залишився до Семенка байдужим. Чого лише вартує його «Я палю свій Кобзар»!

    А все ж у цьому заклику не просто запал молодого поета, а ціле гасло футуризму, що проклало напрямкові дорогу спочатку в епосі (вже потім названій «Розстріляним Відродженням») 20-30х років ХХ століття, а тоді - до наших днів, таких неуявних без шуму міських трамваїв, реву автомобілів, заворожуючих вогнів нічного міста - того урбанізму, що пронизує майже всю Семенкову лірику… У цьому гаслі - знищення усіх старих традицій, рух вперед і лише вперед, замість «романтичного хуторянства» тут - нестримна механізація.

    Поезія цього «провінціяльного поета», ніби шквал холодного солоного повітря з-понад моря, що вривається у кімнату в погожу днину, перевертаючи усі ваші речі з ніг на голову: «…Я віддам всю свою силу за хвилю незабутню - я - вічний, сміливий і молодий!» І ця збірка, безсумнівно, має одну велику перевагу над усіма: дає можливість скласти про український футуризм загалом і про Семенка зокрема власну, неупереджену думку. Окрім творів культуртрегера тут ще вміщено найважливіші статті різних критиків, а отже й різні, суперечливі погляди на його творчість. Поет він чи маляр - вирішувати читачеві. А от на запитання, наскільки він був людиною свого (чи, може, навіть, не свого)часу, можна відповісти рядками з Семенкових віршів: «Я - жертва погасаючого світу./ Я - поранений звір./ Можливо, що прибув на аероліті/ і кинув довкола зневажливий зір/ …»
  •  
    "Я маю патент -- перебути історыю міліонів минулих літ і міліонів віків майбутніх" Михайль Семенко
    Постать Михайля Семенка, безумовно, є ключовою в українському літературному процесі початку ХХ ст. Маючи нескінченний запас енергії та ідей, Семенко швидко пройшов свій шлях від футуризму до панфутуризму (та заснувавши власне відгалуження -- кверофутуризм) та розпочав активну роботу над популяризацією "не декляративного" мистецтва серед мас. Важливо зрозуміти, що вагання Семенка сприймались тогочасним літературним середовищем досить стримано, а іноді й негативно. Навіть зараз Михайль залишається доволі загадковою персоною серед митців Розстріляного Відродження.

    Збірка "Смолоскипа" має як позитивні, так і негативні риси. Задля зручності подамо їх списком.
    + Чи не вперше за майже 100 років було видано повноцінну добірку з віршів, манифестів, статей, листів та нарисів Михайля Семенка. Також подано рефлексії сучасників на його творчість.
    + Збережені норми сучасного автору правопису. На жаль, інколи "Смолоскип" навмисно "адаптує" твори під сучасні норми української мови (як то було у "Вибраних творах" Майка Йогансена). Цього разу маємо навіть збережену українську латинку, що неї розробляв Михайль.
    + Як завжди, дуже охайний підхід до оформлення збірки. Вказано усі джерела, подано багато додаткової інформації, цікавої для спеціялістів.

    - Відсутність деяких віршів, які згадуються у тій самій добірці в рецензіях чи спогадах. Наприклад, у рецензії на збірку "Prelude" Миколи Зерова згадується вірш "Тіні Забуті" (популярізований нині в соц. мережах гуртом Pta Khi), однак сам вірш у збірці відсутній.

    Безпосередньо недоліком назвати це не можу, але: відсутність наукових статей одного з найвпливовіших сучасних поетів та письменників України Сергія Жадана, що захистив кандидатську дисертацію за творчістю Михайля Семенка. Враховуючи, що останні за часом рецензії у книзі датуються 1989 та 1992 роками, подібне було б доречним.

    Тому об'єктивною для цих "Вибраних творів" Семенка буде оцінка 4.5\5.
Купити - Вибрані твори
Вибрані твори
90 грн
Немає в наявності
 

Рецензії Вибрані твори

  •  
    "Мій світ - в тонкій мініатюрі, Я - беззразковости поет..." М. Семенко
    Культуртрегер, поет, футурист - таким знаємо сьогодні Семенка. Футуризм, вплетений у життя і життя, вплетене у футуризм. То чого ж все-таки більше?...

    Часто трапляється так, що в бурному, нестримному потоці (навіть - леті!) якоїсь культурної течії є хтось, хто цій течії протиставляється. Не летить в нестримному шалі паралельно, але - проти, і до мети своєї дістається навіть швидше, ніж інші. Саме таким був і футуризм з його «поетом беззразковости» Михайлем Семенком.

    Семенко, власне, був не тільки поетом футуризму. Його роль в становленні цього напрямку незрівнянно більша - Семенко став засновником українського футуризму, його пропагандистом, теоретиком, а згодом навіть - класиком. Його шанували і зневажали, за його кверофутуризмом йшло багато молодих прогресивних поетів і водночас представники неокласицизму його нещадно лаяли; його возвеличували і критикували, але ніхто не залишився до Семенка байдужим. Чого лише вартує його «Я палю свій Кобзар»!

    А все ж у цьому заклику не просто запал молодого поета, а ціле гасло футуризму, що проклало напрямкові дорогу спочатку в епосі (вже потім названій «Розстріляним Відродженням») 20-30х років ХХ століття, а тоді - до наших днів, таких неуявних без шуму міських трамваїв, реву автомобілів, заворожуючих вогнів нічного міста - того урбанізму, що пронизує майже всю Семенкову лірику… У цьому гаслі - знищення усіх старих традицій, рух вперед і лише вперед, замість «романтичного хуторянства» тут - нестримна механізація.

    Поезія цього «провінціяльного поета», ніби шквал холодного солоного повітря з-понад моря, що вривається у кімнату в погожу днину, перевертаючи усі ваші речі з ніг на голову: «…Я віддам всю свою силу за хвилю незабутню - я - вічний, сміливий і молодий!» І ця збірка, безсумнівно, має одну велику перевагу над усіма: дає можливість скласти про український футуризм загалом і про Семенка зокрема власну, неупереджену думку. Окрім творів культуртрегера тут ще вміщено найважливіші статті різних критиків, а отже й різні, суперечливі погляди на його творчість. Поет він чи маляр - вирішувати читачеві. А от на запитання, наскільки він був людиною свого (чи, може, навіть, не свого)часу, можна відповісти рядками з Семенкових віршів: «Я - жертва погасаючого світу./ Я - поранений звір./ Можливо, що прибув на аероліті/ і кинув довкола зневажливий зір/ …»
  •  
    "Я маю патент -- перебути історыю міліонів минулих літ і міліонів віків майбутніх" Михайль Семенко
    Постать Михайля Семенка, безумовно, є ключовою в українському літературному процесі початку ХХ ст. Маючи нескінченний запас енергії та ідей, Семенко швидко пройшов свій шлях від футуризму до панфутуризму (та заснувавши власне відгалуження -- кверофутуризм) та розпочав активну роботу над популяризацією "не декляративного" мистецтва серед мас. Важливо зрозуміти, що вагання Семенка сприймались тогочасним літературним середовищем досить стримано, а іноді й негативно. Навіть зараз Михайль залишається доволі загадковою персоною серед митців Розстріляного Відродження.

    Збірка "Смолоскипа" має як позитивні, так і негативні риси. Задля зручності подамо їх списком.
    + Чи не вперше за майже 100 років було видано повноцінну добірку з віршів, манифестів, статей, листів та нарисів Михайля Семенка. Також подано рефлексії сучасників на його творчість.
    + Збережені норми сучасного автору правопису. На жаль, інколи "Смолоскип" навмисно "адаптує" твори під сучасні норми української мови (як то було у "Вибраних творах" Майка Йогансена). Цього разу маємо навіть збережену українську латинку, що неї розробляв Михайль.
    + Як завжди, дуже охайний підхід до оформлення збірки. Вказано усі джерела, подано багато додаткової інформації, цікавої для спеціялістів.

    - Відсутність деяких віршів, які згадуються у тій самій добірці в рецензіях чи спогадах. Наприклад, у рецензії на збірку "Prelude" Миколи Зерова згадується вірш "Тіні Забуті" (популярізований нині в соц. мережах гуртом Pta Khi), однак сам вірш у збірці відсутній.

    Безпосередньо недоліком назвати це не можу, але: відсутність наукових статей одного з найвпливовіших сучасних поетів та письменників України Сергія Жадана, що захистив кандидатську дисертацію за творчістю Михайля Семенка. Враховуючи, що останні за часом рецензії у книзі датуються 1989 та 1992 роками, подібне було б доречним.

    Тому об'єктивною для цих "Вибраних творів" Семенка буде оцінка 4.5\5.
 
Характеристики Вибрані твори
Автор
Михайль Семенко
Видавництво
Смолоскип
Серія книг
Розстріляне Відродження
Мова
Українська
Рік видання
2010
Кількість сторінок
688 с.
Формат
84x108/32 (~130x210 мм)
Палітурка
Тверда
Папір
Офсетний
Тираж
2000
ISBN
978-966-8499-98-2
Вага
450 гр.
Тип
Паперова
Клас
11-й клас
Література
Українська
Література країн світу
Українська література
Література за періодами
Література XX ст.