Протестантська етика і дух капіталізму
Паперова книга | Код товару 882943
Yakaboo 4.9/5
Автор
Макс Вебер
Видавництво
Наш Формат
Мова
Українська
Рік видання
2018
Перекладач
Олександр Погорілий
Кількість сторінок
216
Ілюстрації
Немає ілюстрацій
Формат
155х235 мм

Усе про книжку Протестантська етика і дух капіталізму

Про книжку

Соціолог Макс Вебер став свідком глобальної модернізації, яка відбувалася по всій Європі наприкінці XIX — на початку XX століття. Шукаючи відповідь на питання, що є поштовхом до цих перетворень, Вебер дійшов висновку, що це не стільки поява нових технологій чи економічна політика, скільки трансформація парадигми мислення, спричинена Реформацією. На думку автора, поширення протестантизму спричинило зміни морально-етичних принципів, ставлення до праці та ролі людей у суспільстві, і як результат — стало вихідною точкою для появи капіталізму.

Для кого це видання

Книжка для всіх, хто цікавиться соціальними процесами, історією та політологією.

Чому ця книжка

У цій класичній праці, що побачила світ 1905 року, Вебер торкається таких понять, як «професійна етика протестантизму», «дух капіталізму», і розглядає питання покликання та економічної вигоди.

Про автора

Макс Вебер — німецький соціолог, філософ, історик. Народився 1864 року в Ерфурті. Навчався на юридичному факультеті Гейдельберзького та Берлінського університетів, пізніше викладав у Фрайбурзькому та Гейдельберзькому університетах. Вебера зараховують до найвпливовіших соціологів і вважають одним із основоположників цієї науки

Читати повний опис
Згорнути
Характеристики
Автор
Макс Вебер
Видавництво
Наш Формат
Мова
Українська
Рік видання
2018
Перекладач
Олександр Погорілий
Кількість сторінок
216
Ілюстрації
Немає ілюстрацій
Формат
155х235 мм
Рецензії
  •  
    Як виник капіталізм? З релігії! 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    На початку своєї книги Вебер описує появу науки. На думку Вебера наука виникла в античній Греції й надалі існувала тільки в Європі, на сході не було ні математичного обґрунтування, ні раціонального доведення. Схід мав науку в початковій стадії, зароджувалось теорія права, але не було строгих юридичних схем і логічних форм. Так само і мистецтво, адже орган, скрипка чи фортепіано виникли на Заході, як і вся велика музика, такої ж думки Вебер й про архітектуру і політику. Отже, всі великі досягнення людства виникли в Західній цивілізації.

    Дальше Вебер досліджує появу капіталізму в Західній Європі. Також його цікавить поява раціонального індустріального суспільства. Перші джерела раціоналізму й капіталізму він знаходить в релігії, а саме в протестантизмі. На думку Вебера, протестанти краще сприймають раціональну економіку. Лютер піддає критиці аскетичний ідеал чернецтва і релігії. Він вважав що тільки суспільна праця є доброю. Він не розділяв професії на мирські та фізичні. В Лютера були тексти-поради про торгівлю й лихварство.

    Як ми можемо побачити й проаналізувати в книзі, в той час йшла боротьба двох великих парадигм. З однієї сторони схоластичне й аскетичне чернецтво й загалом латинський католицизм, з іншої - протестантизм й ідеали просвітництва. Як описує Чарльз Тейлор у свої книзі «Секулярна доба», протестанти хотіли послабити вплив церкви, а саме ослаблення аскетизму, позбавити її таїнств й ритуалів, зробити її більш спрощеною.

    Надалі Вебер вводить свою основну метафору «розчаклування світу». За словами Вебера, відбувається процес розчаклування світу, звільнення його від магії, марновірств, наприклад, від магії молитви, що претендує на здатність перетворювати світ шляхом проголошення відповідних формул. Світ стає простішим, прямішим, раціональнішим. Йде від'єднання людини від духовних ідеалів, потойбічного життя, акцент спрямовується на земне життя.
    Наступний етап розвитку буржуазного суспільства – пуританізм. На думку Вебера саме пуританізм стояв біля колиски сучасної економічної людини. Пуритани прагнули бути людиною професії. Пізніше кальвінізм розширив і поглибив економічні максими пуритан. На думку кальвіністів, людина рятує душу так би мовити, на своєму робочому місці. Виконуючи свою роботу, людина наслідує божественні заповіді. Це і є священний обов'язок вірянина.
    Подобається, що Вебер не показує історію капіталізму однобоко. Він також віддає належне й католицизму. На його думку реформація принесла раціональну християнську аскезу і методику життєвого устрою з монастирів у світське професійне життя. Проповіді монахів францисканців багато посприяли для підготовки світської моральності, зокрема в протестантизмі.
  •  
    Дослідження 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Книзі Макса Вебера «Протестантська етика і дух капіталізму» вже більше ніж сто років, і незважаючи на це серед вчених не вщухають дискусії щодо правильності чи помилковості теорії німецького соціолога.
    Варто зауважити, що книга не розрахована на масового читача, тому, що це серйозна праця, а не бестселер Нью-Йорк Таймз чи щось подібне. Автор ґрунтовно підходить до пошуку причин виникнення капіталізму як явища, та його впливу на соціально-економічний розвиток Європи.
    Основним постулатом його теорії є теза, що підґрунтям своєрідного економічного дива Західної Європи є релігійний фактор, а саме Реформація та її рушійна сила – протестантизм. Прикладом для Макса Вебера є Мартін Лютер, який висунув тезу щодо покликання, тобто обраного фаху, який людина повинна виконувати якнайкраще прагнучи стати досконалою у своєму ремеслі на Славу Божу та на власний добробут. Головним у цій тезі було не розподіляти людей на кращих чи гірших, головне, робити свою роботу якнайкраще, бо будь-яка праця «угодна Богові». Незважаючи на свою академічність, книга написана досить цікаво та доступно.
Купити - Протестантська етика і дух капіталізму
Протестантська етика і дух капіталізму
250 грн
Немає в наявності
 
Інформація про автора
Макс Вебер
Макс Вебер

Макс Вебер (нім. Max Weber, Maximilian Carl Emil Weber, 21 квітня 1864 - 14 червня 1920; Ерфурт, Німеччина) - європейський соціолог, філософ, історик, політик, активний громадський діяч, юрист, педагог, письменник. Основоположник раціональної соціології, де кожна соціальна дія пояснюється світоглядними, культурними, релігійними та іншими суб'єктивними мотивами. Нарівні з роботами інших діячів епо...

Детальніше

Рецензії Протестантська етика і дух капіталізму

  •  
    Як виник капіталізм? З релігії! 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    На початку своєї книги Вебер описує появу науки. На думку Вебера наука виникла в античній Греції й надалі існувала тільки в Європі, на сході не було ні математичного обґрунтування, ні раціонального доведення. Схід мав науку в початковій стадії, зароджувалось теорія права, але не було строгих юридичних схем і логічних форм. Так само і мистецтво, адже орган, скрипка чи фортепіано виникли на Заході, як і вся велика музика, такої ж думки Вебер й про архітектуру і політику. Отже, всі великі досягнення людства виникли в Західній цивілізації.

    Дальше Вебер досліджує появу капіталізму в Західній Європі. Також його цікавить поява раціонального індустріального суспільства. Перші джерела раціоналізму й капіталізму він знаходить в релігії, а саме в протестантизмі. На думку Вебера, протестанти краще сприймають раціональну економіку. Лютер піддає критиці аскетичний ідеал чернецтва і релігії. Він вважав що тільки суспільна праця є доброю. Він не розділяв професії на мирські та фізичні. В Лютера були тексти-поради про торгівлю й лихварство.

    Як ми можемо побачити й проаналізувати в книзі, в той час йшла боротьба двох великих парадигм. З однієї сторони схоластичне й аскетичне чернецтво й загалом латинський католицизм, з іншої - протестантизм й ідеали просвітництва. Як описує Чарльз Тейлор у свої книзі «Секулярна доба», протестанти хотіли послабити вплив церкви, а саме ослаблення аскетизму, позбавити її таїнств й ритуалів, зробити її більш спрощеною.

    Надалі Вебер вводить свою основну метафору «розчаклування світу». За словами Вебера, відбувається процес розчаклування світу, звільнення його від магії, марновірств, наприклад, від магії молитви, що претендує на здатність перетворювати світ шляхом проголошення відповідних формул. Світ стає простішим, прямішим, раціональнішим. Йде від'єднання людини від духовних ідеалів, потойбічного життя, акцент спрямовується на земне життя.
    Наступний етап розвитку буржуазного суспільства – пуританізм. На думку Вебера саме пуританізм стояв біля колиски сучасної економічної людини. Пуритани прагнули бути людиною професії. Пізніше кальвінізм розширив і поглибив економічні максими пуритан. На думку кальвіністів, людина рятує душу так би мовити, на своєму робочому місці. Виконуючи свою роботу, людина наслідує божественні заповіді. Це і є священний обов'язок вірянина.
    Подобається, що Вебер не показує історію капіталізму однобоко. Він також віддає належне й католицизму. На його думку реформація принесла раціональну християнську аскезу і методику життєвого устрою з монастирів у світське професійне життя. Проповіді монахів францисканців багато посприяли для підготовки світської моральності, зокрема в протестантизмі.
  •  
    Дослідження 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Книзі Макса Вебера «Протестантська етика і дух капіталізму» вже більше ніж сто років, і незважаючи на це серед вчених не вщухають дискусії щодо правильності чи помилковості теорії німецького соціолога.
    Варто зауважити, що книга не розрахована на масового читача, тому, що це серйозна праця, а не бестселер Нью-Йорк Таймз чи щось подібне. Автор ґрунтовно підходить до пошуку причин виникнення капіталізму як явища, та його впливу на соціально-економічний розвиток Європи.
    Основним постулатом його теорії є теза, що підґрунтям своєрідного економічного дива Західної Європи є релігійний фактор, а саме Реформація та її рушійна сила – протестантизм. Прикладом для Макса Вебера є Мартін Лютер, який висунув тезу щодо покликання, тобто обраного фаху, який людина повинна виконувати якнайкраще прагнучи стати досконалою у своєму ремеслі на Славу Божу та на власний добробут. Головним у цій тезі було не розподіляти людей на кращих чи гірших, головне, робити свою роботу якнайкраще, бо будь-яка праця «угодна Богові». Незважаючи на свою академічність, книга написана досить цікаво та доступно.
  •  
    Побольше бы таких работ 50% користувачів вважають цей відгук корисним
    И вот наконец нам стало доступна классическая работа Макса Вебера на украинском языке. Многие, например я, ждали этого очень долго. Теперь мы можем прочесть работу выдающегося социолога и увидеть его взгляд на вещи. Хотя я бы лучше назвал книгу "Дух протестантизма и капиталистическая этика".

    Автор описывает на то время современное общество и приходит к выводу о том, что западная экономика построена по определённому принципу. Самих этих экономических принципов недостаточно для того, чтобы описать почему все происходит именно так. Исследование по экономике в протестантских странах наталкивает на мысль, что эта религия играет ключевую роль в построении капиталистической Экономики определённого рода. Протестантизм отличается от других деноминаций. По крайней мере можно с уверенностью сказать, что быть богатым протестантам – престижно. Здесь никто не будет говорить о том, что более благочестиво быть бедным. Логика очень проста. Если вы не можете подавать милостыню, то это не хорошо. Но для того чтобы её подавать, у вас у самих должны быть деньги. Если этих денег много, у вас и больше возможностей делать добрые дела. Упрощенная схема звучит просто, а кто хочет подробностей - добро пожаловать читать книгу...
  •  
    Капитализм и религия
    Одним из центральных споров в протестантизме долгое время был спор между кальвинистами и арминианами. Кальвинист считал, что Бог изначально избрал каждого человека, чтобы он был либо спасен, либо проклят, и что никто ничего не мог сделать, чтобы изменить свое решение. Эти «избранные» люди не могут быть уверены в своем спасении, но они могут быть идентифицированы по их склонности жить благочестивой и благой жизнью. Напротив, последователи Арминиуса думали, что каждый человек может надеяться получить спасение, раскаявшись в своих грехах и попросив Бога даровать Свою Милость. В Соединенном Королевстве кальвинизм был в основном найден в шотландском и ольстерском пресвитерианстве, в то время как арминианство управляло среди англиканцев и методистов.

    Позже возникало новое разделение между «либералами» и «консерваторами». Тем не менее, старые споры продолжались, все еще довольно напряженно среди пресвитериан из Ольстера, которые вели ожесточенную, но смутную богословскую битву за церковную музыку. Поэтому, когда был составлен список «фундаментальных принципов», объединяющих консервативное христианство, эти американские «фундаменталисты» осторожно ходили на цыпочках, чтобы не разжигать старый спор. Они не упоминали людей, обращающихся к Богу или доверяющих ему, и не упоминали о предопределении.
  •  
    Протестантська етика і дух капіталізму
    “Протестантська етика і дух капіталізму” німецького соціолога Макса Вебера перемогла у моєму власному рейтингу прочитаних книжок як найзаумніша і найпедантичніша.
    Класична праця зі світової соціології вимагає читацької обізнаності, розуміння історичного контексту, якого мені, щиро кажучи, бракувало. Ця наукова робота є другим крилом до праць Карла Маркса, тому для цілісного розуміння їх варто прочитати обидві.
    Про що ця книга? Це добірка есе про зв’язок між віросповіданням і соціальним статусом, про ставлення і філософію представників різних релігій до матеріальних благ і способу життя, що веде або до заможності, або до бідності. Також автор розглядає умови, різноманітні фактори, що сприяють або ускладнюють панування капіталізму і ринкових відносин у світовій економіці.
    На думку критиків і соціологів-спеціалістів, дана робота не є обширною і ґрунтовною, а проте звичайному пересічному читачеві вона не здасться поверховою і занадто простою. Я додатково шукала інформацію про течії протестантизму, про католицизм і християнство назагал.
    З деяких інсайтів: ні щастя, ні робота не є самоціллю самі по собі. Реформація сприяла тому, щоб роботу сприймали як “покликання” і окрему складову для загального блага. Капіталістична економіка більш розвинена в тих країнах, де більша частка протестантського населення.
    Наостанок, я раджу читати цю книгу саме в паперовому варіанті, щоб час від часу повертатися, перечитувати, щоб не губити загальну картину написаного, заплутавшись у складному для розуміння тексті.
  •  
    Файно їсти, або добре спати
    Саме такий вибір має зробити протестант. Мати гроші, статок, гарні речі і таке інше, але не мати при цьому спокійного сну, натомість прокидатися вночі, турбуватися про справу. Другий варіант: гарно спокійно спати, не мати зайвих турбот- можна сказати спокійно жити, але без статку який дозволяє жити гарно.
    Не витрачати гроші марно, вести доволі помірний спосіб життя. Це тільки деякі з етичних питань які Макс Вебер виводить з протестантизму. Можна додати ще декілька: не давати гроші жебракам, а натомість забезпечувати їх оплачуваною роботою.
    Концепція Вебера полягає, на мою думку, в наступному:
    - з протестантизму виділяються певні етичні норми.
    - етичні норми формують засади для розвитку норм і типів поведінки в соціумі.
    - розглядається відношення поведінки до підстав виникнення капіталістичних відносин.
    Тобто не розглядаються відношення протестантизму та капіталізму, натомість вводяться додаткові терміни: етика і дух. Важливо додати що дух капіталізму і власне капіталізм не тотожні поняття, те саме можна сказати стосовно протестантизму та етики протестантизму.
    Менше з тим, особисто мені, імпонують думки Макса Вебера викладені в книжці, яка розглядається. Видатного вченого немає з нами вже сто років, але його думки підтверджуються фактами: країни з протестантським напрямком християнства посідають найвищі щаблі у рейтингах, за рівнем життя.
    Окрема подяка Олександру Погорілому за переклад.
 
Характеристики Протестантська етика і дух капіталізму
Автор
Макс Вебер
Видавництво
Наш Формат
Мова
Українська
Рік видання
2018
Перекладач
Олександр Погорілий
Кількість сторінок
216
Ілюстрації
Немає ілюстрацій
Формат
155х235 мм
Палітурка
Тверда, Суперобкладинка
ISBN
978-617-7552-28-3
Тип
Паперова
 

Про автора Протестантська етика і дух капіталізму