Книга Кам'яний гість. Ленін у Центральній Україні

Формат
Мова книги
Видавництво
Рік видання
Категорія

Книжку присвячено долі радянської символічної спадщини після розпаду СРСР. На прикладі Центральної України Олександра Гайдай показує, як співіснували і конкурували різні погляди на радянську історію; як проявлялася на місцях мінлива історична політика; як давали собі раду з радянським минулим країни Центрально-Східної Європи; як помирали пам’ятники Леніну - «живішому за всіх живих».

"Книга Олександри Гайдай - це проводи минулого, наукова розвідка та вдумлива розповідь про зміну епох, про повалення ідола і злам у свідомості, який до нього привів. Кам'яний гість покинув країну, залишивши сотні, якщо не тисячі п'єдесталів, готових прийняти нових гостей. Вони вже на марші. Але перед тим, як надсилати нові запрошення, варто прочитати цю книжку, про гостя, який не хотів іти". 
Сергій Плохій, директор Українського наукового інституту Гарвардського університету

"«Ленінопад» 2014 року в Україні викликав захоплення світових медій, але мало хто ставив собі питання, чому він настав так пізно. Озброївшись західною теоретичною думкою, Гайдай простежує маркування радянського символічного простору пам'ятниками Ленінові й аналізує непослідовну політику памяті в незалежній Україні. Хоча більшість населення центральної України «не помічала» монументів більшовицькому вождеві, вони зберігали символічний ресурс для мобілізації туги за минулим - комуністичним або підросійським. Гайдай указує на «культурну травму» розстрілів на Майдані у лютому 2014-го як на момент істини: міські площі ставали новим політичним простором і далі ігнорувати Іллічів було неможливо".
Сергій Єкельчик, професор Університету Вікторії, президент Канадської асоціації українських студій

"Ця книжка - унікальне поєднання кабінетного і польового доліджень. Авторка особисто відвідала місця, про які пише, і спостерігала як антигерой книжки - «кам'яний гість» Ленін - йде з України. Так сам історик став частиною історії, яку ще належало написати, проаналізувати і зрозуміти. Починаючи це дослідження 2011 року, Гайдай не могла передбачити ні подій на Майдані осені 2013-го - зими 2014 року, ні «ленінопаду», коли випала нагода перевірити свої гіпотези реальним життям. Перед читачем - події, які ще не стали колективною пам'яттю, але завдяки авторці, вже перетворилися на історію у цій книжці".
Георгій Касьянов, Інститут історії України НАНУ

"Розважливе дослідження Олександри Гайдай пропонує комплексний порівняльний погляд на долю пам'ятників Леніна в Україні і ставлення до них населення. Книжка спонукає розмірковувати над способами меморіалізаціi та забування, регіональними і трансрегіональними аспектами політик пам'яті".
Андрій Портнов, Університет Гумбольдтів у Берліні

Про автора

Oлександра Гайдай - кандидатка історичних наук, випускниця магістерської програми Києво-Могилянської академії, працює в Музеї історії міста Києва.

Продавець товару
Код товару
853783
Опис книги

Книжку присвячено долі радянської символічної спадщини після розпаду СРСР. На прикладі Центральної України Олександра Гайдай показує, як співіснували і конкурували різні погляди на радянську історію; як проявлялася на місцях мінлива історична політика; як давали собі раду з радянським минулим країни Центрально-Східної Європи; як помирали пам’ятники Леніну - «живішому за всіх живих».

"Книга Олександри Гайдай - це проводи минулого, наукова розвідка та вдумлива розповідь про зміну епох, про повалення ідола і злам у свідомості, який до нього привів. Кам'яний гість покинув країну, залишивши сотні, якщо не тисячі п'єдесталів, готових прийняти нових гостей. Вони вже на марші. Але перед тим, як надсилати нові запрошення, варто прочитати цю книжку, про гостя, який не хотів іти". 
Сергій Плохій, директор Українського наукового інституту Гарвардського університету

"«Ленінопад» 2014 року в Україні викликав захоплення світових медій, але мало хто ставив собі питання, чому він настав так пізно. Озброївшись західною теоретичною думкою, Гайдай простежує маркування радянського символічного простору пам'ятниками Ленінові й аналізує непослідовну політику памяті в незалежній Україні. Хоча більшість населення центральної України «не помічала» монументів більшовицькому вождеві, вони зберігали символічний ресурс для мобілізації туги за минулим - комуністичним або підросійським. Гайдай указує на «культурну травму» розстрілів на Майдані у лютому 2014-го як на момент істини: міські площі ставали новим політичним простором і далі ігнорувати Іллічів було неможливо".
Сергій Єкельчик, професор Університету Вікторії, президент Канадської асоціації українських студій

"Ця книжка - унікальне поєднання кабінетного і польового доліджень. Авторка особисто відвідала місця, про які пише, і спостерігала як антигерой книжки - «кам'яний гість» Ленін - йде з України. Так сам історик став частиною історії, яку ще належало написати, проаналізувати і зрозуміти. Починаючи це дослідження 2011 року, Гайдай не могла передбачити ні подій на Майдані осені 2013-го - зими 2014 року, ні «ленінопаду», коли випала нагода перевірити свої гіпотези реальним життям. Перед читачем - події, які ще не стали колективною пам'яттю, але завдяки авторці, вже перетворилися на історію у цій книжці".
Георгій Касьянов, Інститут історії України НАНУ

"Розважливе дослідження Олександри Гайдай пропонує комплексний порівняльний погляд на долю пам'ятників Леніна в Україні і ставлення до них населення. Книжка спонукає розмірковувати над способами меморіалізаціi та забування, регіональними і трансрегіональними аспектами політик пам'яті".
Андрій Портнов, Університет Гумбольдтів у Берліні

Про автора

Oлександра Гайдай - кандидатка історичних наук, випускниця магістерської програми Києво-Могилянської академії, працює в Музеї історії міста Києва.

Відгуки
Виникли запитання? 0-800-335-425
150 грн
Немає в наявності
Паперова книга