Благай, кради і позичай
Паперова книга | Код товару 928390
Yakaboo 4.9/5
Автор
Роберт Шор
Видавництво
ArtHuss
Серія книг
UkrainianArtBook
Мова
Українська
Рік видання
2019
Перекладач
Ганна Лелів
Кількість сторінок
192
Ілюстрації
Кольорові

Усе про книжку Благай, кради і позичай

Невже в мистецтві досі можна створити щось оригінальне?

Чи справді найвидатніші митці минулих епох безсоромно копіювали одне одного?

В який момент копія перетворюється на самостійне мистецьке висловлювання?

Коли підробка стає оригіналом, і що каже про всі ці тонкі матерії закон?

Роберт Шор дає дотепні відповіді на ці питання та впевнено прокладає шлях заплутаними стежками фактів і цікавих історій, розповідаючи, який зв’язок між Адамом і Аполлоном Бельведерським, як Альбрехт Дюрер обзивав піратів-копіювальників, і що таке крива Міккі Мауса.

«Благай, кради і позичай» – це провокативне дослідження складної теми, яка, безперечно, ставатиме дедалі актуальніша й важливіша.

Характеристики
Автор
Роберт Шор
Видавництво
ArtHuss
Серія книг
UkrainianArtBook
Мова
Українська
Рік видання
2019
Перекладач
Ганна Лелів
Кількість сторінок
192
Ілюстрації
Кольорові
Рецензії
  •  
    И снова об искусстве 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Издательство ArtHuss порадовало выходом новой и совершенно потрясающей книги об искусстве. Знание о том, что все новое это переделанное и переработанное старое в искусстве не новость. И самое знаменитое выражение на эту тему, вероятно, произнес сам мастер Пабло Пикассо.
    В этой книге дается очень интересный анализ и размышления о том, кто из художников и у кого перенял ту или иную идею, сюжет или даже цветовую гамму. В современном мире, такое заимствование все больше и больше искореняется, а проследить его развитие автор берется аж от шестнадцатого века. Как вы понимаете, это история о нескольких самых выдающихся столетий в художественном мире. Именно поэтому, количество имен художников и их работ, не говоря уже об историях их жизни в этой книге невероятно много, от Микеланджело до Кунса, от Микки Мауса до Дюрера.
    Отдельно стоит сказать про оформление книги. Совершенно потрясающие иллюстрации, которые максимально дополняют текст автора. Мягкая обложка с клапанами мой любимый вариант оформления таких книг, поэтому это издание приятно не только читать, но также держать в руках. В книге много всего интересного и познавательного, а самое главное в таких изданиях, где рассказывается о многих художниках, всегда можно встретить парочку известных мастеров, о которых захочется почитать больше, а в свою очередь поведают еще о ком-то их художественного мира, и так по цепочке ты не замечаешь, как уже знаешь много разных имен, направлений и полотен. Однозначно рекомендую всем увлеченным искусством.
  •  
    Митці проти... оригінальності? 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Серед українських видавництв ,,ArtHuss" -- мабуть, одне-єдине, котре спеціалізується на якісному довколамистецькому нон-фікшині. Із неабияким зацікавленням приглядаюсь до усіх їхніх новинок, як і радо поповнюю ними свої книжкові полиці: мені, як людині ні за освітою, ні за роботою не близькою до світу мистецтва, дуже імпонують видання, які захоплююче, легко та ой як інформативно привідкривають завісу таємничості довкола арту в найрізноманітніших іпостасях. Що й казати про цю книгу Роберта Шора -- ,,Благай, кради і позичай. Митці проти оригінальності": мені було достатньо буквально лише одного погляду на обкладинку (признаюсь, усе хоч якось дотичне до Мони Лізи, купляю, не задумуючись)) та ознайомлення з назвою, навіть не зазираючи під палітурку, щоб хоча б прочитати анотацію, блискавично вирішила: ,,І вона поповнить мою бібліотеку!"

    По суті, перед вами не що інше як дослідження історії авторського права від найдавніших часів по сьогодення. Як вважаєте, хто й коли заявив, що його творчий доробок -- це його і лише його інтелектуальна власність, при чому він сам не гребував запозичати ідеї античних митців? Підкажу: всесвітньо відомий гравер Альбрехт Дюрер, завдяки котрому і виникло поняття ,,авторського права". А чи знаєте ви, після якого часу по смерті автора його твори стануть вселюдським набутком? І тут підкажу: на сьогодні це 70 років.

    Окрім художників та їм дотичних митців, Роберт Шор приділяє увагу й літературі, а саме фанфікам. Цей розділ мені особливо сподобався. Також дуже цікавою виявилась інформація про улюбленого мультгероя дитинства -- Міккі Мауса.

    А чи знали ви, що, крім копірайту, є ще й копілефт? Ото ж бо й воно! Читайте та пізнавайте: ця книжка не залишить байдужим жодного читача!
Купити - Благай, кради і позичай
Благай, кради і позичай
280 грн
Немає в наявності
 

Рецензії Благай, кради і позичай

  •  
    И снова об искусстве 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Издательство ArtHuss порадовало выходом новой и совершенно потрясающей книги об искусстве. Знание о том, что все новое это переделанное и переработанное старое в искусстве не новость. И самое знаменитое выражение на эту тему, вероятно, произнес сам мастер Пабло Пикассо.
    В этой книге дается очень интересный анализ и размышления о том, кто из художников и у кого перенял ту или иную идею, сюжет или даже цветовую гамму. В современном мире, такое заимствование все больше и больше искореняется, а проследить его развитие автор берется аж от шестнадцатого века. Как вы понимаете, это история о нескольких самых выдающихся столетий в художественном мире. Именно поэтому, количество имен художников и их работ, не говоря уже об историях их жизни в этой книге невероятно много, от Микеланджело до Кунса, от Микки Мауса до Дюрера.
    Отдельно стоит сказать про оформление книги. Совершенно потрясающие иллюстрации, которые максимально дополняют текст автора. Мягкая обложка с клапанами мой любимый вариант оформления таких книг, поэтому это издание приятно не только читать, но также держать в руках. В книге много всего интересного и познавательного, а самое главное в таких изданиях, где рассказывается о многих художниках, всегда можно встретить парочку известных мастеров, о которых захочется почитать больше, а в свою очередь поведают еще о ком-то их художественного мира, и так по цепочке ты не замечаешь, как уже знаешь много разных имен, направлений и полотен. Однозначно рекомендую всем увлеченным искусством.
  •  
    Митці проти... оригінальності? 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Серед українських видавництв ,,ArtHuss" -- мабуть, одне-єдине, котре спеціалізується на якісному довколамистецькому нон-фікшині. Із неабияким зацікавленням приглядаюсь до усіх їхніх новинок, як і радо поповнюю ними свої книжкові полиці: мені, як людині ні за освітою, ні за роботою не близькою до світу мистецтва, дуже імпонують видання, які захоплююче, легко та ой як інформативно привідкривають завісу таємничості довкола арту в найрізноманітніших іпостасях. Що й казати про цю книгу Роберта Шора -- ,,Благай, кради і позичай. Митці проти оригінальності": мені було достатньо буквально лише одного погляду на обкладинку (признаюсь, усе хоч якось дотичне до Мони Лізи, купляю, не задумуючись)) та ознайомлення з назвою, навіть не зазираючи під палітурку, щоб хоча б прочитати анотацію, блискавично вирішила: ,,І вона поповнить мою бібліотеку!"

    По суті, перед вами не що інше як дослідження історії авторського права від найдавніших часів по сьогодення. Як вважаєте, хто й коли заявив, що його творчий доробок -- це його і лише його інтелектуальна власність, при чому він сам не гребував запозичати ідеї античних митців? Підкажу: всесвітньо відомий гравер Альбрехт Дюрер, завдяки котрому і виникло поняття ,,авторського права". А чи знаєте ви, після якого часу по смерті автора його твори стануть вселюдським набутком? І тут підкажу: на сьогодні це 70 років.

    Окрім художників та їм дотичних митців, Роберт Шор приділяє увагу й літературі, а саме фанфікам. Цей розділ мені особливо сподобався. Також дуже цікавою виявилась інформація про улюбленого мультгероя дитинства -- Міккі Мауса.

    А чи знали ви, що, крім копірайту, є ще й копілефт? Ото ж бо й воно! Читайте та пізнавайте: ця книжка не залишить байдужим жодного читача!
  •  
    Благай, кради i позичай
    Каждая книга издательства ArtHuss открывает передо мной новые грани искусства.
    В новинке издательства - книге "Благай, кради i позичай" Роберта Шора - речь идёт о том, сколько в искусстве нового, придуманного ex nihilo (из ничего, "с чистого листа"), а сколько - одолженного, переделанного и изменённого.
    Читая эту книгу, вы узнаете:
    - кто впервые подал в суд по поводу нарушения авторских прав;
    - когда был принят первый закон об авторских правах и какого вида искусства он касался;
    - сколько действительно авторское право в наши дни;
    - про первую зафиксированную в истории подделку
    и много других интересных моментов.
    Автор на примерах расскажет, как и с какой целью художники использовали в своём творчестве уже существующие примеры искусства. Здесь вы прочитаете про известные имитации, про громкие дела, связанные с нарушением авторских прав, про коллективное авторство и отношение современников к оригинальным предметам искусства.
    Как всем известно, всё новое - это хорошо забытое (или же старательно изменённое) старое. Именно об этом и рассказывает книга "Благай, кради i позичай".
  •  
    увлекательно
    Наверное, только очень ленивому современному человеку не интересно знать: "как работает авторское право и с чем его едят?" По крайней мере, как это самое авторское право работает в наиболее притягательной сфере, сфере визуального искусства.
    Пожалуй, все видели массу сувенирной продукции с картинами постимпрессионистов и мастеров Возрождения? Как же так вышло, что Ван Гог стал расписывать чашки и полотенца? Неужели тот, кто использует для своих творческих экспериментов все еще художник, а не мелкий наглый плагиатор? Книга демонстрирует и подчеркивает, что искусство - это не что иное, как диалог художников. Мне особенно понравился этот аспект, хотя он и не основной.
    Можно, конечно, прочесть какую-нибудь сухую и неудобоваримую книжку по праву, но в этой книге, конечно, есть намного больше. Соединение приятного с полезным. Качество издания, емкий и увлекательный текст, в котором множество интересных фактов.
    По сути, это сочетание нескучной, оригинальной истории искусства с примерами, с еще более нескучным изложением истории авторского права.
  •  
    Провокація
    Нон-фікшн стає для мене все більш привабливим з кожним роком, особливо в такому форматі оформлення. Видавництво ArtHuss було для мене приємним відкриттям. Обкладинка, якість сторінок а також цікаві варіанти розміщення тексту та картинок – усе грає на руку.
    Роберт Шор оригінально та зрозуміло викладає складні речі, то ж проблем з розумінням не виникає. Дуже захопливо пізнавати щось нове про давно відомі речі і розуміти, що їх цінність або навіть сенс зовсім не збігається з загальноприйнятою думкою. Після прочитаного починаєш піддавати сумніву оригінальність будь-чого, бо приходить думка, що по-суті все вже хтось колись створив.
    Книга варта бути прочитаною та зайняти своє місце на поличці, проте певна не припадатиме там пилюкою. Час від часу хочеться просто взяти видання у руки аби погортати сторінки які найбільш зацікавили, перечитати абзаци, що найбільш запам’яталися і сподобались.
    Підійде також як шикарний подарунок людині, яка зможе оцінити свіжу подачу аналізу мистецтва, фільмів та багатьох інших речей причетних до «високого». Загалом книга для саморозвитку та доповнення індивідуальних знань адже кожному хочеться бути людиною багатогранною.
    Можна назвати видання сучасним посібником по розкриттю оригінальності чи підробок тонких матерій.
  •  
    Промовиста обкладинка
    "Все вже вигадано до нас" - головна теза в книжці, хоча все моє єство аж верещіть от того як нас з вами знеособлюють, проте мушу визнати де в чому таки мають рацію...

    Ідея про те, що нічого оригінального у світі не існує – також уже давно не оригінальна. Проте до неї підходять по-різному. Так, Роберт Шор у книзі «Благай, кради і позичай» розповідає про апопріацію в мистецтві.

    Ось тут прошу вашої уваги! Не порівнюйте цю роботу з «Кради, як митець» усе, що в них спільне – одне слово у назві. Тут автор провів колосальну роботу, зібравши різні твори та проекти сучасного мистецтва під однією палітуркою. В той же час "Кради, як митець" виглядає дуже гарно оформленою, але бідною версією цієї книжки.

    Усі думки доповнені ілюстраціями творів, про які йде мова. Це книга – ідеальне поєднання змісту, форми та прикладів.

    Не зважаючи на малий об’єм читається довго, адже ви повсякчас захочете гуглити, аби дізнатися більше (або ж будете вимушені це робити))).
    Словом, мені сподобалося, а ось чи купувати її вирішуєте саме ви.
  •  
    Новий погляд на оригінальність
    Так багато думок щодо цієї книги. Та і загалом мистецтво вимагає дуже специфічного мислення. Хоч тема сприйняття творчості в цій книзі - це не епіцентр, але було вкрай цікаво почитати щодо процесу оцінки різних об'єктів нашим мозком.
    Але якщо ж сфокусуватись саме на головних темах, які представлені у "Благай, кради і позичай. Митці проти оригінальності", то тут дуже цікавий аналіз сенсу найвідоміших картин та скульптур. Чому саме "чорний квадрат" отримав свою попуялярність, чому посмішка Мони Лізи - це вища точка фокусування людської уваги?
    На ці і подібні питання автор (Роберт Шор) відповідає з точки зору людини, яка є у більшій мірі поціновувачем мистецтва, ніж критиком арт об'єктів. Це, до речі, і дуже сподобалось.
    Для більшості людей, які візьмуть в руки книгу про мистецтво, на мою думку, не буде так цікаво читати про міліметри неспівпадінь, про фон і фокус, про ступінь якості фарби на полотні.
    Хоч в цій книзі є ряд подібних епізодів, але, я впевнена, що стиль опису навіть таких дрібниць, але саме тут, є в ідеальному форматі. Автор пише про найцікавіше, приховуючи ті моменти, які є центром уваги та інтересу тільки для спеціалістів.
    Раджу ще цю книгу, тому що тут круто описується процес підробки картин і детально розказується щодо того, як самим бачити фальш.
    Ця книга - це дійсно новий погляд на оригінальність!
  •  
    Искусство
    Занятная книга про авторское право, искусство и пародии/подделки:
    - Когда Марсель Дюшан перевернул верх дном обычный писсуар и представил его как произведение искусства, он превратил “выбор” в художественный прием. Теперь творить “искусство” можно по-новому - можно просто выбрать один предмет в одном контексте (например, писсуар) и представить его по-другому, как художественное произведение в галерее.
    - Шекспир украл много сюжетов из других печатных источников: “Ромео и Джульетта”, “ Гамлет”, “Король Лир”. В пьесе “Антоний и Клеопатра” он взял целые слова и фразы из “Сравнительных жизнеописаний” Плутарха в переводе сэра Томаса Норма (1579). Но несмотря на это, произведение стало новаторским.
    - Сейчас копирайт действует в течении жизни автора+70 лет после его смерти (чтобы деньги получали еще два поколения семьи художника.
    - Вы можете купить работу художника, но все равно права на коммерческое использование картины остается за художником и его семьей
    - Про кражу “Мона Лизы” написали все газеты, и в музей ринулись толпы людей чтобы увидеть ее отсутствии. На место на стене, где висела картина пришло намного больше людей, чем тогда, когда она была еще в музее.
    - “50 оттенков серого” было написано как фанфик на “Сумерки”
  •  
    Оригінал vs копія
    Збіги не випадкові. Саме сьогодні Всесвітній день книги та авторського права. Цій темі, темі авторських прав, присвячено левову частку матеріалу в книзі.
    Діти зростають, навчаючись наслідувати дорослих. В літературі уже раніше були написані усі можливі сюжети та їх комбінації. У мистецтві автори не гребують копіювати один одного з доповненнями або й без них. Славетні музеї експонують римські копії грецьких скульптур, бо оригінали просто втрачені. Безліч картин написані на один сюжет і навіть пози, пропорції та кольорові гами цих картин ну дуууже близькі.
    За авторські права відбувають запеклі суди. А Міккі Маус досі не належить до суспільного надбання, адже як тільки наближається до завершення термін поширення на нього авторських прав, як цей строк продовжують
 
Характеристики Благай, кради і позичай
Автор
Роберт Шор
Видавництво
ArtHuss
Серія книг
UkrainianArtBook
Мова
Українська
Рік видання
2019
Перекладач
Ганна Лелів
Кількість сторінок
192
Ілюстрації
Кольорові
Формат
165х235 мм
Палітурка
М'яка
ISBN
978-966-97860-8-1
Тип
Паперова