Розстріляне відродження. Антологія 1917-1933. Поезія - проза - драма - есей
Бумажная книга | Код товара 528283
Yakaboo 5/5

Все о книге Розстріляне відродження. Антологія 1917-1933. Поезія - проза - драма - есей

Таємниця «літературного злочину», за який ліквідовано українських радянських письменників 30-х років, тривожила багатьох. Офіційне пояснення – «терористи» - від самого початку сприймалося, як крик злодія: «Ловіть злодія!».

Реабілітація 50-х років і видання їхніх «вибраних творів» не пояснювали нічого, а ще більше вуалювали таємницю. Аж ось у Парижі 1959 року виходить антологія творів і розстріляних, і «перевихованих», і пропалих безвісти. З неї видно їхню головну вину перед сталінським режимом: вони прагнули зберегти письменницьку честь і національну гідність.

Тут зібрано справді найкращі твори.

Характеристики
Рецензии
  •  
    "На цвинтарі розстріляних ілюзій уже немає місця для могил" В. Симоненко 100% пользователей считают этот отзыв полезным
    Одна з кращих добірок "Смолоскипу" взагалі. Юрій Лавріненко, літературознавець та філософ, зробив спробу об'єднати в єдину збірку творчий доробок понад 20 митців ще на початку 1960-х (що цілком поєднується з "шістдесятництвом" в українській літературі). Читачеві варто усвідомлювати, що на той час інформації бракувало настільки, що охочі не мали змоги отримати навіть, скажімо, "Соняшні Клярнети" вельми дозволеного поета Павла Тичини. Радянська влада намагалася повністю поховати сам факт шаленого розквіту української культури на початку ХХ ст., тому не дивно, що Ю. Лавріненко ставив перед собою мету викрити якомога більше імен.

    Уважний читач помітить, що велику увагу серед поетів приділено Павлові Тичині та Максимові Рильському, поетам, що вважалися "цілком совєтськими" на момент виходу збірки. Але в тому-то й суть: Лавріненко ділиться з авдиторією власним болем, власною тугою за поетами-модерністами, що їх було жорстоко замовчано, перевиховано та прикуто до лав владної системи. Саме завдяки книзі "Розстріляне Відродження" українська інтеліґенція "повернула" собі Тичину та Рильського, а також безліч поетів, прозаїків та драматургів, що загинули у таборах (багато з них -- у кривавому 37 році), еміґрували чи зникли.

    Як зазначено вище, метою книги є розкриття якомога більшої кількості імен, тому деякі митці представлені лише двома-трьома віршами чи доволі стислим викладенням прозових творів. На щастя, видавництво "Смолоскип" ім. В. Симоненка вирішує проблему для тих, хто бажає детальніше ознайомитись з творчим доробком конкретних митців: серія "Розстріляне Відродження" до вашої уваги.

    Книга "Розстріляне Відродження" Юрія Лавріненка заслуговує на оцінку 5\5.
  •  
    Великолепный сборник 100% пользователей считают этот отзыв полезным
    Киевское издательство «Смолоскип» известно читательской публике в первую очередь потрясающими антологиями, которое оно регулярно выпускает. Неудивительно, что именно под его эгидой мир увидел великолепный сборник «Расстрелянное Возрождение», которое собрал Юрий Лавриненко. Эта книга – самое полное на данный момент собрание работ авторов, на творчестве и жизни которых трагически сказалась советская власть. Кого-то из этих поэтов и писателей она довела до безумия, кого-то – до самоубийства, кого-то отослала с лагерь, где он скончался от болезней и невыносимых условий, а кого-то откровенно уничтожила.

    Антология «Расстрелянное Возрождение» от издательства «Смолоскип» - это почти тысяча страниц прозы, поэзии и пьес великолепных писателей, которые могли бы создать еще много замечательных произведений, если бы своим творчеством не помешали Советам строить их «светлое будущее». Такой сборник стоит иметь в домашней библиотеке не только тем, кто интересуется украинской литературой, но и тем, кому интересна трагическая история нашей страны.
Купить - Розстріляне відродження. Антологія 1917-1933. Поезія - проза - драма - есей
Розстріляне відродження. Антологія 1917-1933. Поезія - проза - драма - есей
170 грн
Нет в наличии
 

Рецензии Розстріляне відродження. Антологія 1917-1933. Поезія - проза - драма - есей

  •  
    "На цвинтарі розстріляних ілюзій уже немає місця для могил" В. Симоненко 100% пользователей считают этот отзыв полезным
    Одна з кращих добірок "Смолоскипу" взагалі. Юрій Лавріненко, літературознавець та філософ, зробив спробу об'єднати в єдину збірку творчий доробок понад 20 митців ще на початку 1960-х (що цілком поєднується з "шістдесятництвом" в українській літературі). Читачеві варто усвідомлювати, що на той час інформації бракувало настільки, що охочі не мали змоги отримати навіть, скажімо, "Соняшні Клярнети" вельми дозволеного поета Павла Тичини. Радянська влада намагалася повністю поховати сам факт шаленого розквіту української культури на початку ХХ ст., тому не дивно, що Ю. Лавріненко ставив перед собою мету викрити якомога більше імен.

    Уважний читач помітить, що велику увагу серед поетів приділено Павлові Тичині та Максимові Рильському, поетам, що вважалися "цілком совєтськими" на момент виходу збірки. Але в тому-то й суть: Лавріненко ділиться з авдиторією власним болем, власною тугою за поетами-модерністами, що їх було жорстоко замовчано, перевиховано та прикуто до лав владної системи. Саме завдяки книзі "Розстріляне Відродження" українська інтеліґенція "повернула" собі Тичину та Рильського, а також безліч поетів, прозаїків та драматургів, що загинули у таборах (багато з них -- у кривавому 37 році), еміґрували чи зникли.

    Як зазначено вище, метою книги є розкриття якомога більшої кількості імен, тому деякі митці представлені лише двома-трьома віршами чи доволі стислим викладенням прозових творів. На щастя, видавництво "Смолоскип" ім. В. Симоненка вирішує проблему для тих, хто бажає детальніше ознайомитись з творчим доробком конкретних митців: серія "Розстріляне Відродження" до вашої уваги.

    Книга "Розстріляне Відродження" Юрія Лавріненка заслуговує на оцінку 5\5.
  •  
    Великолепный сборник 100% пользователей считают этот отзыв полезным
    Киевское издательство «Смолоскип» известно читательской публике в первую очередь потрясающими антологиями, которое оно регулярно выпускает. Неудивительно, что именно под его эгидой мир увидел великолепный сборник «Расстрелянное Возрождение», которое собрал Юрий Лавриненко. Эта книга – самое полное на данный момент собрание работ авторов, на творчестве и жизни которых трагически сказалась советская власть. Кого-то из этих поэтов и писателей она довела до безумия, кого-то – до самоубийства, кого-то отослала с лагерь, где он скончался от болезней и невыносимых условий, а кого-то откровенно уничтожила.

    Антология «Расстрелянное Возрождение» от издательства «Смолоскип» - это почти тысяча страниц прозы, поэзии и пьес великолепных писателей, которые могли бы создать еще много замечательных произведений, если бы своим творчеством не помешали Советам строить их «светлое будущее». Такой сборник стоит иметь в домашней библиотеке не только тем, кто интересуется украинской литературой, но и тем, кому интересна трагическая история нашей страны.
  •  
    Найповніша тематична збірка
    Українське видавництво «Смолоскип» відоме в першу чергу завдяки своїм чудовим антологія. Якби не це видавництво, український читач, мабуть, ніколи б не мав змоги прочитати ці чудові збірки поезії і прози, яки вийшли під егідою «Смолоскипа». На моїх полицях є близько десятка їхніх книг, але моєю улюбленою збіркою є антологія «Розстріляне Відродження». Звісно ж, про те, щоб в одній книзі вмістити спадщину всіх авторів, які постраждали від радянської репресивної машини, і мови не може бути. Проте ця збірка – наразі найповніше, що виходило на цю тему.

    Якщо говорити про письменників та поетів, твори який увійшли до цієї книги, то це Володимир Сосюра, Євген Плужник, Павло Тичина, Максим Рильський, Микола Семенко, Михайло Драй-Хмара, Василь Еллан-Блакитний та багато-багато інших. Наприкінці антології є докладний зміст, тому вам не доведеться витрачати багато часу на пошуки того чи іншого автора, а також певного його твору. Звісно ж, я рекомендую цю книгу всім і кожному. Майже тисяча сторінок творів, які треба читати!
  •  
    Правильний вибір, якщо хочете відчути епоху
    Цю антологію відомий літературознавець-емігрант Юрій Лавріненко упорядкував ще в середині минулого століття на замовлення Єжи Ґедройця - редактора славнозвісного польськомовного часопису "Культура", що видавався в Парижі. Власне, саме Ґедройць і Лавріненко запровадили термін "Розстріляне відродження", який сьогодні став загальновживаним і позначає покоління літераторів та митців, знищене сталінським режимом. Отже, перед нами справді значуща, ба навіть епохальна праця. В антології вміщено твори багатьох авторів, написані між 1917 та 1933 роками. Читач знайде вибрані зразки поезії, прозові оповідання й повісті, п'єси та навіть публіцистику - таким чином, книга здатна задовольнити найвибагливіші літературні смаки. Текстам кожного автора передує його коротка біографія. Упорядники керувалися в першу чергу саме хронологічним принципом, а не симпатіями до того чи іншого літературного напряму, тому в антології представлено твори лідерів протилежних мистецьких течій: під однією обкладинкою згуртувалися, приміром, неокласики Микола Зеров та Максим Рильський і футуристи Михайль Семенко та Гео Шкурупій. Завдяки такій всеосяжності "Розстріляне відродження" чудово підійде, як сказав би Михайло Грушевський, "для першого початку", тобто загального ознайомлення із літературною спадщиною 1917-1933 років. В антології можна прочитати вибрані твори найкращих українських авторів того часу, визначити власних улюбленців і вже далі глибше зануритися саме в їхню творчість.
    Але чи можна назвати відбір творів до збірки хаотичним? Гадаю, що ні. Попри різноманітність текстів, їх поєднує, так би мовити, дух доби. Скажімо, майже у всіх прозових оповіданнях антології в той або інший спосіб ідеться про трагічні події революції та громадянської війни, яскраво передано атмосферу жорстокого суспільного конфлікту. З другого боку, сам Юрій Лавріненко недарма назвав їх "літературою вітаїзму" - в текстах класиків "Розстріляного відродження" вирує життя. Їхні герої схильні до рішучих дій та захисту власних переконань. Вони затято дискутують між собою, пропонують різні шляхи суспільного розвитку, щиро вірять у краще майбутнє людства. Не випадково "наші двадцяті" - це ще й пора славнозвісної "літературної дискусії". Вже чого-чого, а дискусій, іноді дуже затятих, тоді справді не бракувало. Гортаючи сторінки антології, формуєш собі в голові образ буремних пореволюційних років.
    Поціновувач поезії, либонь, зверне увагу насамперед на вірші Тичини, Рильського чи Семенка, а шанувальник прози шукатиме твори Хвильового і Підмогильного, але особисто мене вразило прочитане саме в цій антології оповідання Івана Сенченка "Із записок Холуя". Це така довершено-іронічна й водночас глибоко трагічна апологія підлабузництва! Сцена із Холуєм та його батьком - прямий перегук із "Я (Романтика)" Хвильового", але при тому написана інакше, з дещо навіть протилежних позицій. Для мене сам твір і автор стали відкриттям, раджу не пошкодувати часу.
    Не скажу, ніби антологія ідеальна й не маю до неї зауважень. Певно, будь-яка така збірка не позбавлена якихось вад. Приміром, я так і не зрозумів, чому упорядник скоротив оповідання Григорія Косинки "Анкета"? Воно зовсім невеличке за обсягом (близько десяти сторінок), але було дуже невдало урізане, подане без фіналу. Якби я не прочитав повний текст, то взагалі не зрозумів би ідею твору. Та загалом "Розстріляне відродження" - дуже хороша й корисна антологія.
 
Характеристики Розстріляне відродження. Антологія 1917-1933. Поезія - проза - драма - есей
Автор
Максим Рыльский, Владимир Свидзинский, Михаил Драй-Хмара, Николай Зеров, Михайль Семенко, Майк Йогансен, Олекса Слисаренко, Яков Савченко, Павел Тычина, Владимир Сосюра, Дмитрий Загул, Василий Эллан-Блакитный, Василий Чумак, Павел Филипович
Издательство
Смолоскип
Язык
Украинский
Год издания
2015
Составитель
Юрий Лавриненко
Количество страниц
976 стр.
Формат
84х108/32 (~130x210 мм)
Переплет
Твердый
Бумага
Офсетная
Издание
7-е
Тираж
2000
ISBN
978-617-7173-21-1
Вес
1 100 гр.
Тип
Бумажная
Класс
11-й класс
Литература
Украинская
Литература стран мира
Украинская литература
Литература по периодам
Литература XX в.