Каміння під косою
Бумажная книга | Код товара 661313
Yakaboo 4/5
Автор
Ольга Мак
Издательство
Глобус
Серия книг
Особистість і доба
Язык
Украинский
Год издания
1994
Возраст ребенка
Подросткам
Количество страниц
128
Иллюстрации
Нет иллюстраций

Все о книге Каміння під косою

Повість Ольги Мак "Каміння під косою" вперше вийшла в Канаді з нагоди 40-річчя Голодомору в Україні і, як відзначала критика, "читалася як щось неймовірне, недійсне... З жахом кружляла думка: "Невже ж письменниця це все сама пережила?"...

Повість визнано за "найкращий твір для молоді з Голодоморської тематики".

Характеристики
Автор
Ольга Мак
Издательство
Глобус
Серия книг
Особистість і доба
Язык
Украинский
Год издания
1994
Возраст ребенка
Подросткам
Количество страниц
128
Иллюстрации
Нет иллюстраций
Рецензии
  •  
    "Каміння під косою": як протистояти розлюдненню
    Це був би черговий твір про дорослішання та віднайдення себе, якби не та екстремальна ситуація, в якій опиняється головний герой Андрій: голод.
    Більшовицька влада стояла на декількох міфологічних ідеях, головною з яких було створення нової людини. В запалі революційного ентузіазму, який нерідко доходив до пароксизмів терору, никло одне питання: а що робити зі старою людиною? Однією з відповідей було: розлюднити її до біоматеріалу за допомогою голоду, стерти усі нашарування цивілізованості та культури, а потім, як у казці, має з’явитись новий герой нової епохи. От тільки вийшов Франкенштейн, соціобіологічна потвора під квазінауковим, іронічним йменням homo soveticus. Нахабний, агресивний, підозріливий, він ненавидить будь-яку культуру та освіченість, будь-яку незламність духу та вірність. Це пристосуванець, безхребетна істота, керована єдиним етосом – вижити. І заради цього вона готова на все.
    Авторка протиставляє цьому образові двох героїв, які репрезентують собою полюси справжньої цивілізації. Один полюс, народний втілений в образі Андрія - нащадка давнього козацького роду, незламного та гордого, який в пориві божевілля, викликаного голодом, цитує Шевченка, що звучить майже як камлання шамана. Ніцше назвав би цей полюс діонісійським, стихійним. Другий, елітарний, представлений Лідією Сергіївною, лікаркою, яка маргіналізована новою владою до рівня «ворога народу». Маргіналізована, але не принижена: навіть у найгірших ситуаціях (як-от черговий арешт) вона не втрачає сили духу та вродженої гордості, яка однак не переходить у гординю. Ніцше назвав би цей полюс культури аполонічним, раціональним.
    Конфлікт між автентичною цивілізованістю та новим варварством гомо совєтікуса концентрується навколо ідеї власності – ключової ідеї комуністичної ідеології зокрема та фундаментальної ідеї культури загалом. Адже, задаючись питанням, хто ти є і що означає бути людиною, ти не можеш оминути питання: а що, власне, є моїм, тим, що робить мене собою? У відповіді на це питання Ольга Мак чітко розмежовує дві позиції: утилітарно-грабіжницьку, позицію совєцької влади, для якої «її» - це майно, золото, життя та навіть смерть, які вона відчужує у своїх громадян; ідеалістично-принципову, позицію Андрія та Лідії Сергіївни, для яких принцип, вірність собі є вищим за дорогоцінні метали, соціальний конформізм і виживання. Коли син Лідії Сергіївни, який живе за кордоном, отримує листа про смерть матері, він радіє не збереженому майну, а тому, що мати померла на руках гідної людини. Бо, зрештою, гідність – це те, що завжди залишається. Гідність – це те, заради чого можна йти на смерть.
Купить - Каміння під косою
Каміння під косою
64 грн
Есть в наличии
 

Рецензии Каміння під косою

4/5
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
  •  
    "Каміння під косою": як протистояти розлюдненню
    Це був би черговий твір про дорослішання та віднайдення себе, якби не та екстремальна ситуація, в якій опиняється головний герой Андрій: голод.
    Більшовицька влада стояла на декількох міфологічних ідеях, головною з яких було створення нової людини. В запалі революційного ентузіазму, який нерідко доходив до пароксизмів терору, никло одне питання: а що робити зі старою людиною? Однією з відповідей було: розлюднити її до біоматеріалу за допомогою голоду, стерти усі нашарування цивілізованості та культури, а потім, як у казці, має з’явитись новий герой нової епохи. От тільки вийшов Франкенштейн, соціобіологічна потвора під квазінауковим, іронічним йменням homo soveticus. Нахабний, агресивний, підозріливий, він ненавидить будь-яку культуру та освіченість, будь-яку незламність духу та вірність. Це пристосуванець, безхребетна істота, керована єдиним етосом – вижити. І заради цього вона готова на все.
    Авторка протиставляє цьому образові двох героїв, які репрезентують собою полюси справжньої цивілізації. Один полюс, народний втілений в образі Андрія - нащадка давнього козацького роду, незламного та гордого, який в пориві божевілля, викликаного голодом, цитує Шевченка, що звучить майже як камлання шамана. Ніцше назвав би цей полюс діонісійським, стихійним. Другий, елітарний, представлений Лідією Сергіївною, лікаркою, яка маргіналізована новою владою до рівня «ворога народу». Маргіналізована, але не принижена: навіть у найгірших ситуаціях (як-от черговий арешт) вона не втрачає сили духу та вродженої гордості, яка однак не переходить у гординю. Ніцше назвав би цей полюс культури аполонічним, раціональним.
    Конфлікт між автентичною цивілізованістю та новим варварством гомо совєтікуса концентрується навколо ідеї власності – ключової ідеї комуністичної ідеології зокрема та фундаментальної ідеї культури загалом. Адже, задаючись питанням, хто ти є і що означає бути людиною, ти не можеш оминути питання: а що, власне, є моїм, тим, що робить мене собою? У відповіді на це питання Ольга Мак чітко розмежовує дві позиції: утилітарно-грабіжницьку, позицію совєцької влади, для якої «її» - це майно, золото, життя та навіть смерть, які вона відчужує у своїх громадян; ідеалістично-принципову, позицію Андрія та Лідії Сергіївни, для яких принцип, вірність собі є вищим за дорогоцінні метали, соціальний конформізм і виживання. Коли син Лідії Сергіївни, який живе за кордоном, отримує листа про смерть матері, він радіє не збереженому майну, а тому, що мати померла на руках гідної людини. Бо, зрештою, гідність – це те, що завжди залишається. Гідність – це те, заради чого можна йти на смерть.
 
Характеристики Каміння під косою
Автор
Ольга Мак
Издательство
Глобус
Серия книг
Особистість і доба
Язык
Украинский
Год издания
1994
Возраст ребенка
Подросткам
Количество страниц
128
Иллюстрации
Нет иллюстраций
Формат
84х108/32 (~125x200 мм)
Переплет
Мягкий
Бумага
Типографская
Шрифт
Литературный
ISBN
5-86248-023-4
Вес
100 гр.
Тип
Бумажная
Литература стран мира
Украинская литература
Литература по периодам
Литература XX в.