Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців
Паперова книга | Код товару 1139889
Yakaboo 4.8/5
Автор
Оксана Мороз
Видавництво
Yakaboo Publishing
Мова
Українська
Рік видання
2020
Кількість сторінок
288
Ілюстрації
Чорно-білі
Формат
170х215 мм
Палітурка
М'яка

Усе про книжку Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців

Ця книжка – посібник від маніпулятора-практика про те, як протистояти зараженню інформаційними вірусами.

Ці віруси інфікують нас щодня. Вони — провідники для тисяч шкідливих тверджень. Вони вбивають свідомість і перетворюють своїх жертв на слухняне стадо. Вони полюють не тільки на нас, а й на наступні покоління.

Прочитавши її ви:

  • дізнаєтеся, що таке інформаційні віруси, і навчитеся їх розпізнавати.
  • зрозумієте, як захистити себе, дітей і близьких від Індустрії вірусмейкерства.
  • познайомитеся з роботою Індустрії, яка створює інформаційні віруси.

І без зайвої конспірології дізнаєтеся, як Індустрія вже змінила кожного з нас.

Відгуки:

"Оксана написала нереально крутий "внутрячок" про інформаційні віруси – про ботів, поширення інформації, яка коригує ваше сприйняття і ставлення, про продаж майбутнього, якого нема, про продаж повітря, про інформаційні віруси. І головне – про те, як цьому протистояти. Книжка Оксани Мороз "Нація овочів?" крута. Я - рекомендую".

– Катерина Бабкіна, письменниця.

Від автора:

"Всім привіт. Мене звуть Оксана Мороз. Майже 20 років я маніпулювала громадською думкою. Виборчі кампанії, робота з чиновниками (від президента до регіональних управлінців), олігархами, політиками і великим бізнесом. 

Я пішла з індустрії вірусмейкерів і вперше її описала, відкривши завісу в її потойбіччя. У цій книжці — увесь мій досвід маніпуляції думками, а це понад 60 000 годин практики".

Більше про авторку за посиланням.

Матеріали в медіа: 

  1. Інформаційна небезпека: як інформація перетворила нас на овочів. Тут ми говорили загалом про проблематику інформаційного імунітету.
  2. Медіавіруси: не політикою єдиною 
  3. Як вплинути на думку більшості? 
  4. Війни ботів. Як працюють українські армії медіакілерів у Facebook
  5. Як Порошенко та Зеленський змагались, хто більше любить свою дружину у Facebook
  6. Гібридний Шарій. Як розпізнати проросійського блогера 
  7. Як не стати овочем. 4 головні правила користування Facebook, аби не опинитися жертвою маніпуляторів та інфовірусів
  8. Коли підгорає. 10 пасток в Facebook, які змушують вас поширювати брехню 
  9. Джокер як пірамідка вкиду інформації та маніпулятори типу Шарія
Читати повний опис
Згорнути
Характеристики
Автор
Оксана Мороз
Видавництво
Yakaboo Publishing
Мова
Українська
Рік видання
2020
Кількість сторінок
288
Ілюстрації
Чорно-білі
Формат
170х215 мм
Палітурка
М'яка
Цитата
Оксана написала нереально крутий "внутрячок" про інформаційні віруси – про ботів, поширення інформації, яка коригує ваше сприйняття і ставлення, про продаж майбутнього, якого нема, про продаж повітря, про інформаційні віруси. І головне – про те, як цьому протистояти. Книжка Оксани Мороз "Нація овочів?" крута. Я - рекомендую
Катерина Бабкіна, письменниця
Рецензії
  •  
    Поки не овоч 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Поки читав, нерідко ловив себе на думці "та я ж усе це знаю, Кеп". А потім дивився навколо, в телевізор, соцмережі - і розумів, що знати - замало. Тут - якраз про "застосовувати". Від простого до складного.

    Назва може відштовхнути особливо ніжних. Мабуть, ця книга і не для них. Скоріше, для тих, хто має батьків, які дуже вже полюбляють телевізор та вірять усьому лайну, що звідти ллється. Або тих, чиї діти вже народилися зі смартфоном у руці та не розрізняють реальне життя та віртуальні сенси. Або тих, хто розуміє, що хати з краю не буває. Просто віддача буває трохи раніше або трохи пізніше.

    Дещо затягнуто місцями. Місцями хочеться кричати "не вірю!" - хоча авторка неодноразово робить акцент на суб'єктивній думці. Місцями хочеться просто кричати - від жаху, що картинки з книги і дійсно справджуються. Видно, що періодично авторка ходить по тонкій лінії щодо політиків і олігархів. Утім, читається захопливо, зі свіжими кейсами та структуровано. Хоча багато імен маніпуляторів і вірусмейкерів я б із задоволенням усе ж таки дізнався.

    Рекомендую.
  •  
    Нация овощей 92% користувачів вважають цей відгук корисним
    Давайте скажем честно - невероятно легко следовать за толпой, кушать ту еду, которую тебе сразу кладут в рот пережёванной, слушать и воспринимать любую громко транслируемую информацию не пытаясь тратить даже минимум своей жизненной энергии на то, чтобы элементарно пытаться её фильтровать перед тем, как ваш мозг примет её за чистую монету и начнёт основываясь на этом мусоре судорожно пытаться выстроить собственное, никому не нужное, поверхностное мнение. Работой автора данной книги Оксаны Мороз на протяжении многих годов было донесение до коры головного мозга жителей нашей станы нужной информации от богатых заказчиков. Начиная от успешных бизнесменов и заканчивая всем известными народными депутатами. Эта книга является откровением профессионала в данной сфере работы с сознанием социума. Слова написанные в этой книге помогут противодействовать армии информационных вирусологов. Так сказать - если осведомлён значит вооружен. Советую всем мыслящим гражданам которые нацелены на аутентичность собственных мыслей и чей жизненный вектор направлен на выход из так называемого стада. Спасибо.
Купити - Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців
Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців

Звичайна ціна: 220 грн

Спеціальна ціна: 110 грн

Є в наявності
 
Інформація про автора
Оксана Мороз
Оксана Мороз

Оксана Мороз майже 20 років пропрацювала в індустрії вірусмейкерів, маніпулюючи громадською думкою. Реалізувала понад 1000 проектів, зокрема працювала на президентських і парламентських виборах, брала участь у виведені фінустанов з кризи. Серед її клієнтів були топ-політики і бізнесмени, про яких чув майже кожен українець. З 2015 року постійний запрошений спікер Києво-Могилянської бізнес школи...

Детальніше

Цитата Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців

Оксана написала нереально крутий "внутрячок" про інформаційні віруси – про ботів, поширення інформації, яка коригує ваше сприйняття і ставлення, про продаж майбутнього, якого нема, про продаж повітря, про інформаційні віруси. І головне – про те, як цьому протистояти. Книжка Оксани Мороз "Нація овочів?" крута. Я - рекомендую
Катерина Бабкіна, письменниця
 

Рецензії Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців

4.8/5
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
  •  
    Поки не овоч 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Поки читав, нерідко ловив себе на думці "та я ж усе це знаю, Кеп". А потім дивився навколо, в телевізор, соцмережі - і розумів, що знати - замало. Тут - якраз про "застосовувати". Від простого до складного.

    Назва може відштовхнути особливо ніжних. Мабуть, ця книга і не для них. Скоріше, для тих, хто має батьків, які дуже вже полюбляють телевізор та вірять усьому лайну, що звідти ллється. Або тих, чиї діти вже народилися зі смартфоном у руці та не розрізняють реальне життя та віртуальні сенси. Або тих, хто розуміє, що хати з краю не буває. Просто віддача буває трохи раніше або трохи пізніше.

    Дещо затягнуто місцями. Місцями хочеться кричати "не вірю!" - хоча авторка неодноразово робить акцент на суб'єктивній думці. Місцями хочеться просто кричати - від жаху, що картинки з книги і дійсно справджуються. Видно, що періодично авторка ходить по тонкій лінії щодо політиків і олігархів. Утім, читається захопливо, зі свіжими кейсами та структуровано. Хоча багато імен маніпуляторів і вірусмейкерів я б із задоволенням усе ж таки дізнався.

    Рекомендую.
  •  
    Нация овощей 92% користувачів вважають цей відгук корисним
    Давайте скажем честно - невероятно легко следовать за толпой, кушать ту еду, которую тебе сразу кладут в рот пережёванной, слушать и воспринимать любую громко транслируемую информацию не пытаясь тратить даже минимум своей жизненной энергии на то, чтобы элементарно пытаться её фильтровать перед тем, как ваш мозг примет её за чистую монету и начнёт основываясь на этом мусоре судорожно пытаться выстроить собственное, никому не нужное, поверхностное мнение. Работой автора данной книги Оксаны Мороз на протяжении многих годов было донесение до коры головного мозга жителей нашей станы нужной информации от богатых заказчиков. Начиная от успешных бизнесменов и заканчивая всем известными народными депутатами. Эта книга является откровением профессионала в данной сфере работы с сознанием социума. Слова написанные в этой книге помогут противодействовать армии информационных вирусологов. Так сказать - если осведомлён значит вооружен. Советую всем мыслящим гражданам которые нацелены на аутентичность собственных мыслей и чей жизненный вектор направлен на выход из так называемого стада. Спасибо.
  •  
    Нація борців 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Усі люди послуговуються інформацією. Окрема частина суспільства використовує її у своїх, часто маніпулятивних цілях. Так було завжди, адже людина навчилася використовувати свій інтелект на користь собі і тому піднялася на найвищу сходинку в живому світі. Потім у боротьбі за виживання, для перемоги у конкурентній боротьбі з’явилася можливість використовувати свій розум на користь собі, але на шкоду іншим. Ці дії ми й називаємо маніпуляціями.
    Тисячоліттями маніпуляції здійснювалися в стосунках між окремими людьми, потім вони поширилися на рівень певних об’єднань людей, соціальних груп, націй. Маніпуляції удосконалювалися, набували все ширших масштабів… І, як не дивно, люди до них звикали і приймали. Адже виклики з боку маніпуляторів не мали загрозливих масштабів.
    Усе почало змінюватися з появою ЗМІ. Спочатку друковані, потім електронні: радіо, телебачення. Кількість донесеної інформації лавиноподібно наростала. Вона ставала доступнішою, охоплювала все більше держав, поширювалася континентами. Разом із тим зростала можливість маніпуляцій. Але цей процес усе ще не мав загрозливих масштабів.
    Усі сподівалися на цифрову епоху з її новими можливостями. Але її чекали й потенційні маніпулятори. І коли масив інформації лавиноподібно наростав, стало зрозуміло, що вислів англійського банкіра, бізнесмена, фінансиста Натана Ротшильда «Хто володіє інформацією – той володіє світом» дуже актуальний.
    Для потенційних маніпуляторів відчинилося велике вікно можливостей. Вони почали підпорядковувати собі розум не тільки окремих людей, соціальних груп, а й цілих націй. Процес набув глобальних масштабів. Але навіть сьогодні лише окремі особистості розуміють рівень цієї загрози.
    Що робити? Це питання порівняно легко вирішити в диктатурах. Заборонити… Обмежити… Покарати… Набагато складніше в демократіях. Цих інструментів у своєму розпорядженні вони не мають. Вони живуть за правилами, які створювалися протягом тривалого часу. У випадку маніпуляцій у сфері інформації ці правила ще не існують. Їх необхідно створити. На жаль сьогодні це розуміють лише поодинокі активісти. І яскравим прикладом цього є книга Оксани Мороз «Нація овочів?». Це перша ластівка в цьому безумовно непростому, дуже тривалому процесі - у процесі боротьби за чистоту інформації, проти маніпуляцій поведінкою людей.
    Ця монографія – результат багаторічного досвіду, глибоких досліджень, аналізу процесів та їх наслідків. Вона покликана донести до звичайного споживача інформації існування проблеми, наявність загроз, пояснити їх наслідки, показати інструменти, які використовують маніпулятори для впливу на людську свідомість.
    Але не тільки… У цій книзі червоною ниткою проходить думка про те, що на часі формування інформаційного імунітету вищого рівня, інформаційного імунітету цифрової ери. Без цього не тільки окремі люди, а й цілі нації можуть стати «овочами» в руках нечесних журналістів, заангажованих ЗМІ, соціальних мереж тощо. І це, на мою думку, головна заслуга автора.
    І найголовніше! Автор не тільки доносить думку про необхідність вироблення правил інформаційного імунітету, а й формулює базові правила, які покликані захистити кожного з нас від навали індустрії маніпуляторів. Виховати «Людину розумну цифрової ери», виховати борців, які стануть основою процвітаючих націй, де панує правда, де працюють закони, де кожна людина має рівний доступ до благ, які створені нею і для неї.
    А для цього потрібно виробити інформаційний імунітет, який зможе захистити будь-яке суспільство від нечесності, несправедливості, недобрих намірів.
    Я щиро вдячний автору цієї книги Оксані Мороз за те, що вона є, за її знання, за її розум і велике бажання робити добрі справи для кожного з нас.
  •  
    Не стыдно быть овощем, стыдно ничего с этим не делать 88% користувачів вважають цей відгук корисним
    Эта книга - большая ценность для людей, которые неравнодушны к здоровью общества, задумываются о причинно-следственных связях, все-таки пытаются разобраться в том, как устроен мир информации, как мы формируем мировоззрение, почему так часто сложно понять других и что с этим всем делать.

    Пока читаешь, узнаешь себя, своих друзей, соседа, одноклассницу и продавца из киоска рядом с домом... всю страну узнаешь) Такие уж реалии, хоть и очень хочется оставаться собой, держаться за поручень адекватности и не нестись в приятные катарсические эмоциональные качели, когда все бегут, и я бегу, и от этого объединения хорошо. А куда мы бежим и какие сообщения транслируем - это уже совсем не важно, главное - компания и иллюзия хорошего влияния на мир.

    Важно, что книга не просто теоритизирует и вскрывает инсайты индустрии, хоть это и любопытно. Она дает прикладные инструменты для жизни в цифровую эру, общения с близкими, бытовой инфогигиены. Однозначно важная книга, оголяет актуальные вопросы, ответы на которые только начинают формироваться буквально на глазах у живущих сейчас поколений.
  •  
    Редко когда читаю... 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Редко когда читаю не художественную литературу. Есть страх набрести на псевдокоуча и потратить время. По-этому читаю только по рекомендации и сама отношусь с большим пеететом к написанию рецензий или ответам на вопрос 'порекомендуй'.

    Эту книгу я могу рекомендовать как маст хев всем, кто когда-либо задавался вопросом 'почему в нашей стране все так?' И тем более тем, кто хочет на это 'так' повлиять.

    Автор книги подает сложные вещи очень простым языком с примерами из реальной жизни. Что отличает любителя поговорить от деятеля? Деятель всегда говорит о практических вещах, первый же вдается в демагогию. В книге нет лишней информации. Нет рассуждений, которые ведут в рассуждения. Здесь есть то, что нужно для того, чтобы сложить картинку-пазл, а именно ее детальки. Нет лишних, нет одинаковых и нет недостающих. И, что немаловажно, есть инструкция.

    И я бы ввела книгу в обязательный курс для прочтения в ВУзах по специальности: пиар, журналистика, маркетинг, международные отношения.
  •  
    Книга побачила світ... 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Книга побачила світ дуже вчасно. Просте та геніальне: ми дійсно не маємо чітких правил поводження у нові часи (цифрові часи). Саме тому усі ми наче сліпі кошенята, а діджітал-халепи через неуважність та наївність трапляються навіть з дуже-дуже впливовими людьми.

    Свій власний рівень інформаційного імунітету оцінюю як досить високий, але завдяки книзі знайшов багато базових помилок і у своїй поведінці.

    Добре розкладені по поличках етапи руйнування імунітету. Інформація не нова, але коли зібрана у одну систему, вимальовується загальна картинка: як, під дією яких факторів, якими способами пострадянські українці сформували свій інформаційний імунітет і чому навчили своїх дітей. Саме цей блок інформації вважаю важливим для людей 40+, щоб переосмислити установки, з якими живемо і як впливаємо на дітей.

    Основна причина, чому книга може не сподобатися: вона вчить відповідальності і без прикрас дає зрозуміти, що у власних бідах винні ми самі. А хто ж любить дізнаватися таке? Боляче та неприємно, але таке життя)) Гарна новина - ми можемо ще щось вдіяти, і своїм прикладом можемо навчати дітей. Попереду надзвичайно багато роботи, та я висловлюю велику вдячність за цю книгу, яка закладає міцний фундамент для старту.
  •  
    Нація овочів. Насправді відкриває очі❗ 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    В цій книзі немає чіткого посилу на кшталт - піднімайся і роби. Тут більш чутлива інформація. Когось вона буде спонукати до дій, для когось стане дзеркалом буденності, але вона варта того.
    З перших сторінок чітко бачиш свої дії в реальному житті, або дії близьких. В ній немає, на перший погляд, ноу-хау.
    Завдяки автору (Оксані Мороз), починають розплющуватись очі. Більш того, мабуть, не знайдеться жодної людини, яка б була з 100% інформаційним імунітетом.
    Цю книгу треба читати з 15 років, щоб не ставати "овочами" та "споживачами".
    В книзі відкриваються всі ази інформації.
    Багато з тих, хто її читає, або буде читати не відразу усвідомить всю серйозність проблеми.

    Мені було потрібно 2 тижні для прочитання. Це було щось зрозуміле але в той же час нове. Спочатку читаєш і не можеш відвести погляду, потім якось не заходе....Далі, знов бурхливі емоції і навіть повторне перечитування деяких розділів.
    Дуже хочеться, щоб "Націю овочів" прочитали люди літнього віку. Вона є посібником, який повинен бути в кожному домі, для того щоб періодично робити "холодний душ" мисленню.
    Рекомендую всім, незалежно від віку, релігії чи соціального статусу.
  •  
    Нація овочів 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    З Оксаною я познайомилась ще на презентації книги. Мене вразило те, що вона перша з тих,що дійсно вирішила допомогти українцям думати свідомо та вміти критично думати. Хочеш дізнатись як працюють алгоритми фейсбук?. Як пишуться тексти на замовлення? Чому нами людьми так легко маніпулювати?. Інформаційний імунітет - та з чим його їдять?.
    Все це ти можеш зустріти на сторінках книги Оксани Мороз - книга не лише приємна на дотик та має приємні ілюстрації,але і наповнена чудовими прикладами щодо того як люди піддаються маніпуляціям. Наведені конкретні приклади того, як за часів незалежності люди потрапляли під маніпулятивні дії політиків, екстрасенсів, криза 90- тих. Те що люди самі є рознощиками пандемії. Поділ людей на: людину розумну(розуміння того, що відбувається, борці та сама нація овочів.


    Це та книга, яку варто почитати і ось чому :
    - зрозуміти як все працює;
    - не стати заручником маніпуляції;
    - свідомо та критично мислити;
    - усвідомлювати свої дії щодо вибору;
    - перевіряти та не поширювати фейки;
    - стати тими 3% що змінять країну на краще
  •  
    Книга-інструмент з критичного мислення у мережі 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Книга-інструмент з критичного мислення у мережі. Допомагає, хоча б на посередньому рівні, зрозуміти принципи роботи індустрії розробки та поширення фейків, вірусмейкерства. Буде корисна більшості наших сучасників, комусь для закріплення знань а комусь для повного перезавантаження сприйняття інформації.

    Книга моментами затягнута, подекуди не вистачає прикладів, хоча там де є - вони реальні та конкретні. З позитивного - цілий калейдоскоп посилань на різноманітні цікаві статті та сайти для підтвердження слів авторки, мовляв, не вірте нікому, перевіряйте інформацію. Оригінальне рішення - додати сторінку наклейок з гештегами #ЯкНеСтатиОвочем.

    Загалом книга цікава і корисна, тим паче у наш час, коли значна кількість людей не читає новину далі емоційного заголовку або вірить в усе написане, навіть не переглянувши першоджерело. Сумно розуміти те, що таку книгу посередній "овоч" навряд захоче прочитати, не кажучи вже про те, що купити її. Саме тому вона буде гарним подарунком близьким, котрі заплутались у тенетах інформаційних вірусів.
  •  
    Рецензія від вовчиці медіасвіту 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Цю книгу я обов'язково дам прочитати своїм батькам. Якщо ви подаруєте її своїм бабусям - дідусям ви зробите, хоч невеликий, але вагомий вклад у розвиток медіасвідомості та колективного інформаційного імунітету українців.

    Жадібно проковтнула книгу за 2 дні.
    Тут було все: і правила, і історичний бекграунд, і актуальні кейси, які нещодавно відгриміли гучними заголовками загальнонаціональних медій.

    На деяких моментах ловила себе, що хотіла подискутувати з авторкою. І це дуже круте відчуття. Уже хочу чимшвидшого завершення карантину, аби сходити на якийсь захід, де виступатиме пані Оксана.

    Книга буде корисною не тільки вашим батькам, бабусі з сусіднього під’їзду та чоловікові, який купує цигарки у магазині під вашим будинком. Це треба прочитати кожному медійнику, журналісту та інфоменеджеру. Більш досвідченіші люди галузі, які відбули парочку виборів та кризисних ситуацій, структурують для себе і так давно відому інформацію та ще раз переосмислять її, нові адепти "медійної секти" знайдуть багато чого для себе нового та зможуть у себе в голові скласти пазли, яких бракувало раніше.

    Одним словом, рекомендую!
  •  
    Овочі не зрозуміють 75% користувачів вважають цей відгук корисним
    Усі знають, що імунітет - чудова річ, яка вбереже ваше фізичне здоров'я і зможе протидіяти навіть найстрашнішим епідеміям. Але як зберегти психологічний стан і здоровий глузд і не стати іграшкою в руках маніпуляторів? У цьому, на думку Оксани Мороз, допоможе виключно інформаційний імунітет. Як його виробити, чому в критичної маси українців його немає та як вберегти себе від спотворення інформаційної картини - читайте у її книзі. Не часто ті, хто відповідали колись за створення інформаційних вірусів, будуть виходити із прибуткової сфери, щоб розповісти про "внутрішню кухню" та пастки, які чекають пересічного українця. Книга буде цікавою, як тим, хто ніколи не чув про індустрію вірусмейкерів, так і тим, хто безпосередньо працює із інформацією та комунікаціями. Якщо і можу порекомендувати особливо актуальну для українців книгу - то це точно буде "Нація овочів?". Наскільки б свідомим громадянином не вважав би себе кожен із нас, давайте визнаємо, що досі майбутнє нашої країни вирішують люди-"овочі". Поширюйте ідеї цієї книги серед ваших знайомих, щоб ми позбулись "овочизму" як епідемії масового зараження!
  •  
    Книга, щоб зрозуміти своє оточення 75% користувачів вважають цей відгук корисним
    Багато читаю художню літературу, але, прочитавши рецензію цієї книги, вирішила, що потрібно її прочитати (як мінімум для розуміння оточуючих людей і їх мислення). Та я взагалі нічого не знала про вірусмейкерів та звідки вони беруться.

    Книга мені зайшла дуже легко (прочитала за декілька вечорів), тому що написана людською мовою, але звичайно потрібно включати критичне мислення. Надзвичайно цікаво було читати про вплив руйнування імунітету українців до інформаційних вірусів. Знайшла підтвердження деяких своїх теорій і зрозуміла, чому саме певний контент люди сприймають (Ми є інформацією, яку споживаємо).

    В книзі описані не лише правила інформаційної гігієна, але, як мінімум, завдяки деяким фактам я вирішила більш терпимо відноситися до деяких знайомих, буду радити їм - почитати цю книгу.
    Дуже багато простих та правдивих прикладів, які допомагають зрозуміти про що мова і, озирнувшись, згадати, що ТАК І Є і в мене так було (та/або батьків/друзів). Але завдяки книзі приходила до ланцюжку історичних подій, які вплинули на сьогодення.

    P.S велика перевага - кількість посилань на якісні джерела. Дуже сподобалися наклейки та дизайн книги.

    РЕКОМЕНДУЮ :)
  •  
    Перша цеглина у вихованні інформаційного імунітету 75% користувачів вважають цей відгук корисним
    Однією з найважливіших рис сучасних мас-медіа є їхня здатність до маніпуляцій громадською думкою. Подаючи певну інформацію під потрібним ракурсом або ж, навпаки, блокуючи її широке поширення, поступово формують суспільну думку.
    ЗМІ здатні змінювати наше сприйняття дійсності, створювати і продукувати нові стереотипи, міфи і моделі поведінки.

    Починаючи з 2014 року і дотепер, маніпуляції громадською думкою активно «зайшли» в наш цифровий світ - фейсбук, ютюб. І тут гравці ринку маніпуляторів змогли увімкнути всі свої можливості наповну (і не завжди це відбувалося в межах України), це відкрило можливість впливати на громадську думку нашого суспільства майже з будь-якої точки нашої планети.

    Як на мене, вершину маніпуляцій громадською думкою ми могли спостерігати на виборах президента 2019 року, де Володимир Зеленський в більшій мірі вів свою кампанію через соціальні мережі. Іншим кандидатам необхідно було підлаштовуватися під нові реалії.

    На жаль, з кожним роком, з кожними політичними виборами, ринок маніпуляцій лише збільшує свій вплив на громадську думку.
    Але на сьогодні склалася така ситуація, що лише одиниці можуть критично аналізувати пости в фейсбук з «шок-контентом», а більшість, на жаль сприймає більшість інформації, як правдиву та достовірну, не поглиблюючись в аналіз надійності інформаційного джерела та того, хто за ним насправді стоїть.

    В демократичних країнах влада повинна дотримуватися певних правил та не має важелів впливу на цей ринок.
    Вони живуть за правилами, які створювалися протягом тривалого часу. У випадку маніпуляцій у сфері інформації ці правила ще навіть ніде не прописані. Їх необхідно почати створювати. На жаль, сьогодні це розуміють лише поодинокі активісти та чиновники.

    Рушійною силою в розумінні, як саме відбувається маніпуляція громадською думкою в цифрову епоху є книга Оксана Мороз «Нація овочів».

    Це перша цеглина в цьому безумовно непростому, дуже тривалому процесі - у процесі боротьби за чистоту інформації, проти маніпуляцій поведінкою людей.

    Ця книга не суха журналістська теорія та соціологічне дослідження – це результат багаторічного досвіду, глибоких досліджень, аналізу процесів та їх наслідків для країни.
    Вона покликана донести до звичайного споживача інформації існування проблеми, наявність загроз, пояснити їх наслідки, показати інструменти, які використовують маніпулятори для впливу на людську свідомість.

    Важливо зазначити, що Оксана Мороз не тільки розповідає про внутрішні процеси створення інформаційних вірусів, а й пропонує дієві правила, які можна почати використовувати тут і зараз у боротьбі з інформаційними вірусами в інтернеті.

    Бажаю успіхів Оксані Мороз у цій нелегкій праці, і впевнений, що наші люди готові до розвитку інформаційного імунітету.

    Рекомендую всім до прочитання, хто бажає підвищити свій інформаційний імунітет в цей непростий для нашої країни час.
  •  
    Манипулятивное, скучное чтиво 66% користувачів вважають цей відгук корисним
    Открываем книгу. С первых строк читаем определение авторки, что информационный вирус - это такой, который вредит человеку. Понимаем, что авторка ничего не понимает в информации и вирусах. Например, самый известный информационный вирус - письмо счастья. И какой вред оно наносит человеку? Информационные вирусы получили такое название не из-за вреда, как думает авторка, а из-за схожей модель распространения. То есть вирус - это модель того, как информация распространяется, а не из-за вреда. Закрываем книгу.

    Хотя нет, читаем дальше. Авторка делит нации на три типа. Шта? Умные, бойцы и овощи. Шта? Швейцарцы умные, украинцы - овощи. Британцы бойцы. Могли бы быть умными, но брексит, туда сюда. Короче, не тянут. Шта? Хватило на 30 страниц этого бреда. Делить нации по какому-то признаку - для этого даже специальный термин придумали - нацизм. 100 лет социологии, психологии, исследований сообществ и групп и вот те раз: три типа наций и точка. Вот как все просто.

    Потом какое-то восхваление совка и устойчивости советского человека к манипуляциям. Шта? Аж комсомольский значок с лацкана пижамы соскочил.

    Есть Бернейс, есть Липпман, есть Маклюэн, Рашшкоф и еще несколько десятков медиаэкспертов, тот же Георгий Почепцов, которых нужно прочитать, чтобы понимать как работает пропаганда, а это не стоит.

    Никому не рекомендую. Претенциозный бред и не более.


  •  
    Важлива інформація для українських читачів 50% користувачів вважають цей відгук корисним
    В книжці розлянуті дуже важливі питання інформаційної гігієни та конкретні інструменти критичного мислення та аналізу медіа-інформації.

    Кожен з нас стикається з фейковими та маніпулятивними новинами щоденно, починаючи від стрічки Facebook, закінчуючи телебаченням. Фільтрувати інформацію та розбити з неї правильні висновки вкрай важливо, але з кожним днем все важче. Авторка пропонує посібник з уникнення маніпуляцій та розпізнавання фейків, причому, не контекстно (як більшість подібних книжок), а інструментально. Крім того, детально описано стан суспільства та вплив медіа на нього з початку 90их років до сьогодення.

    З великих плюсів, можу відмітити велику кількість посилань на першоджерела, та купу конкретних прикладів, які допомагають сприймати інформацію набагато легше та ясніше.

    Проте, "на вході" перед читанням цієї книжки, скіли критичного мислення мати потрібно. Також, раджу прочитати книжку чимшвидше, тому що деякі описані інструменти (наприклад алгоритми Facebook) змінюються дуже стрімко.
  •  
    Вірус овочизму або як не стати овочем 50% користувачів вважають цей відгук корисним
    У світі повно вірусів. Ми іноді і не здогадуємося, що окрім біологічних, є ще й інформаційні віруси, які так само небезпечні, адже вони можуть перетворити людину на безвольного овоча. Щоб цього не трапилося, Оксана Мороз, колишній вірусмейкер описує у цій книзі, що ж таке цей вірус і як його перемогти.

    Авторка книги, вірусмейкер зі стажем, ділиться своїм досвідом зі створення інформаційних вірусів і поділяє ринок інфовірусів на виконавців та замовників. Виконавці - це такі вірусмейкери, як пані Оксана, які створюють ці віруси, поширюють їх через ЗМІ та соцмережі, створюючи таким чином певну фейкову (чи не дуже) інформацію для основного користувача, тобто людських мас. Замовники вірусів - це політики, олігархи, організації та бізнесмени, яким вигідно донести людям певну інформацію, чи думку, корисну лише для замовника.

    Усіх споживачів інформації, авторка ділить на три типи:
    - овочі, які цілковито залежать від вірусів і ведуться на будь-який фейк, тим самим поширюючи вірус далі;
    - люди-борці, які знають про віруси, та намагаються фільтрувати інформацію, яку отримують;
    - люди розумні - інтелігенція та громадські діячі, які без проблем можуть розрізнити вірус від звичайної інформації та борються не тільки з інфовірусами, а й з джерелами їх поширення.

    Основні ж методи поширення вірусів - це ботоферми, фейкові аккаунти, завуальована проплачена реклама на ЗМІ(так звана "джинса") та викривлена інформація в соцмережах. Пані Оксана наводить основні приклади вірусів в різні етапи історії України та перелічує головні інструменти фільтрування інформації, яка навалюється на нас щодня. Також авторка книги розповідає, як розпізнати фейковий аккаунт та бот та як не потрапити на гачок вірусмейкеру, щоб не стати овочем.

    В цілому, книга містить безліч цікавої інформації про інфовіруси, лайфхаки та кейси щодо їх поширення та фільтрації. Одначе, хотілося би прочитати, яким чином створюються ці віруси, як працює сама система їх поширення та накрутки рейтингу постів у соцмережах. Також хотілося би дізнатися які найцікавіші віруси створювала пані Оксана особисто. Але навіть без особистих кейсів, ця книга вийшла корисною, крутезною та дуже цікавою. Рекомендую читати її усім, хто не хоче стати овочем.

    Дякую пані Оксані за класну книгу і видавництву Yakaboo Publishing за її видання.

    П.С.: Приємно порадували брендові прикольні наклейки в кінці книжки.

    #якнестатиовочем
  •  
    Нація овочів- книга необхідна кожному із нас! 50% користувачів вважають цей відгук корисним
    Нація овочів- книга необхідна кожному із нас!

    Книга, яку має прочитати кожен з нас. В часи "Ери соціальних мереж", коли боряться за наші голови - важливо знати поняття "інформаційної гігієни" та вміти правильно "вживати" інформацію. Споживати її дозовано, та бажано не отравитися нею.
    З цієї книги ви дізнаєтеся історію реклами, але не в сухих цифрах а цікаво розказано про ті "гачки" на які попадалися люди, щоб "внушити" їм ту чи іншу інформацію та продати товар вигідний для них.
    Нас роками "годували" непотрібною інформацією. А ми споживали її з захопленням. В часи фейків нам важко відрізнити де правда чи брехня. Але ця книга як ефективний інструмент який навчає як відрізняти і вміло та смачно "споживати" потрібну саме Вам інформацію!!! Книга читається легко, цікаво та дуже інформативно!!!
    Раджу кожному із нас прочитати та поділятися із друзями. І головне із захопленням розповідати про прочитане)))).
    Впевнена, що настане час, як почнуть викладати такий предмет як "Медіаграмотність", та діти від малого до великого будуть вивчати даний предмет на основі цієї цікавої книги на основі актуальної інформації.
  •  
    Ми є інформацією, яку споживаємо 50% користувачів вважають цей відгук корисним
    Ми - те, що ми їмо. І ми ж - інформація, яку споживаємо. Цю фразу я усвідомила вже давно, свого часу відмовившись від перегляду новин на ТБ. Бо всі ми чудово знаємо, що на телебаченні суцільна брехня (а може, й не всі). Але як би ми не старалися, новини нас всеодно знаходять: на вулиці, в ліфті будинку на роботі чи навіть у стрічці соціальних мереж. Ви не можете просто від усього абстрагуватися в робити вигляд, що нічого не бачите і не чуєте. Але можете сприймати «правильно» інформацію, постійно її аналізуючи і маючи власну думку на певні події і ситуації. Пам‘ятайте, що кожна людина - свого робу фільтр. І всі події вона передає через свою призму і своє сприйняття. Тобто, чуючи десь новину по радіо або від сусідки, ви вже чуєте її з доповненням (можна сказати, “all inclusive”).

    Автор поділяє людей на три категорії: нація овочів, борців і людей розумних. А в якій категорії ви - обирати саме вам. В нації потрібно зароджувати/відновлювати інформаційний імунітет від інфо-мотлоху. Таку собі броню, яка допоможе знизити рівень вірусмейкерства у нашій країні. Не з усіма думками автора у книжці згодна, але «Нація овочів?» дозволяє вкотре подумати над тим, що зараз відбувається. Дуже актуальна тема на сьогодні.
  •  
    ПРО ПРОПАГАНДУ В УКРАЇНІ ! 50% користувачів вважають цей відгук корисним
    В одній відомій книзі сказано:
    -"Якщо людині, навіть на протязі одного року, говорити з екрану телевізора, що вона тупа, то вона почне вірити в це!

    Різко сказано. Напевно, що не за рік, а років за 5.

    Те, що наше телебачення - це повний шлак, знають всі, у кого ще не зовсім зупинилися когнітивні процеси в мозку.

    Якщо у вас теж ще не зупинилися процеси, то тоді ця книга для вас!
    Ми в Україні , як випробовувальний полігон для засобів маніпулювання Масовою свідомістю.
    Що ж ви хотіли? Транзитна країна в транзитний період своєї історії!

    Що ж респект автору. Все показано як як є. На кого працюють ЗМІ, які методи вони використовують. І головне, що вони зробили з нашою нацією за 30 років такої роботи.
    Де коли, під час читання, було не дуже приємно відкривати для себе такі подробиці. Але ви і самі можете впевнитися. Від наших змі один тільки негатив. Ніякої просвітницької роботи.

    Але ознайомлений, отже озброєний. Тому якщо не хочете бути овощем, то обов'язково прочитайте цю книгу!!!!


  •  
    Повернення мислення та поведінки громадянського суспільства у правильний напрямок 50% користувачів вважають цей відгук корисним
    Коли з’явилась «Нація Овочів» в релізі, вона мене відразу зацікавила. Можливо, зачепила назва чи дизайн обкладинки, а після ознайомлення з анотацією й зовсім закортіло її придбати та прочитати.
    В цілому, ідея книги сподобалась, тема в реаліях цифрової епохи досить актуальна, адже зараз на якість нашого життя, окрім продуктів харчування, екології, матеріального благополуччя, генетичної схильності до захворювань, оточення, характеру, стресових ситуацій та ставлення до них, великий вплив здійснює інфопростір та фон, яким ми його наповнюємо. Тому важливо аналізувати інформаційні шквали, які на нас звалюються кожну мить чи то із ТБ, чи зі cтрічки Facebook, світлин в Instagram, Telegram-каналів, новинних сайтів, ситуацій на вулиці, в робочому середовищі. Також варто виставляти фільтри, наче борошно через сито просіювати всі потоки даних та матеріалів, які звідусіль на нас обрушуються.
    Дійсно, якщо задуматись, то ми поступово наближаємось до овочів, адже віримо медіа, обіцянкам політиків, мислимо вузько та фрагментами, піддаємося панічним настроям, ведемо себе неконструктивно… Цей ряд нелогічних та ірраціональних дій суспільства можна продовжувати безкінечно!
    «Нація овочів» – це посібник, в якому крок за кроком викладений базис про вірусмейкерство, інформаційний імунітет, маніпуляцію громадською думкою, фейки та боти в соціальних мережах; описано етапи від зародження до розквіту продукування деструктивної та оманливої інформації, завуальованої брехні, яку для нас загортають в красиву та яскраву обгортку. Але головне, що в цій книзі є також поради та надається певний ряд засобів як можна протистояти цій створюваній викривленій реальності, або, принаймні, як нівелювати її вплив на наше інформаційне здоров’я.
    У книзі стверджується, що українське суспільство перестає мислити критично, вибудовувати причинно-наслідкові зв’язки, розуміти загальну картину, знаходити нові вирішення проблем. Інтернет, медіа та соціальні мережі зробили життя простішим. Водночас доступ до інформації в один клік в XXI ст. змусив людей мислити фрагментарно, коли елементу puzzle не складаються у цілісний visual, а породжують відеокліп, змонтований із уривків невпорядкованої, вирваної з контексту інформації та часто маніпулятивних вкидів для створення інформаційного шуму.
    Загалом, книга не стала для мене новинкою та не визвала WOW-eфекту. Авторка вдало систематизувала відомі для більшості матеріали з різних джерел, а також інтерпретувала їх через призму власних досвіду та системи цінностей. Багато речей в «Нація овочів» є очевидними, можливо навіть банальними, наявні моменти повторювань одних і тих самих ідей різними словами. Вважаю, що для практика це дуже наболіле питання, зважаючи на великий досвід у сфері маніпуляцій думками та діями та фіналу такої діяльності. Також для мене в наративі було недостатньо прикладних кейсів та яскравих прикладів вірусмейкерства. Проте я розумію, що книга написана для простих людей та лише відкриває завісу.
    На мою думку, важливо, щоб цей посібник потрапив до рук якнайбільшої кількості людей. Кожен читач зможе почерпнути з книги цінні відомості та, можливо, нарешті зробить крок вперед та розпочне турбуватись про свою інформаційну гігієну. Я впевнений, що Оксана Мороз буде в подальшому заглиблювати бажаючих у вивчення правил безпечної взаємодії з інформацією. А міністерство освіти та науки нашої держави повинно ініціювати, щоб в навчальних закладах поряд з уроками фінансової грамотності, знаннями прав та свободи з’явилась ідея запровадження факультативу «основи інформаційної гігієни», який би міг скерувати мислення та поведінку громадянського суспільства у правильний напрямок.
  •  
    Нічого нового не дізналась 40% користувачів вважають цей відгук корисним
    Досить неоднозначним є факт того, що авторка протягом 20 років займалась маніпуляцією громадської думки, тобто була причетна до руйнування інформаційного імунітету(« ми пройшли шлях побудови руйнування свого інформаційного імунітету»), а тепер написала книгу про те, що необхідно його терміново повертати, адже більшість українців стає «овочами».
    Проблема дійсно існує, багато людей не вміють критично аналізувати отриману інформацію і дійсно є « овочами », адже так простіше, навіщо ускладнювати, прийшов з роботи, увімкнув телевізор і відпочиваєш. І так кожен день... Кожен день відбувається руйнування інформаційного імунітету, яке так потрібно для маніпуляцій. Приклади маніпуляцій, на мій погляд, досить очевидні і давно відомо людям. Наприкінці книги є правила інформаційної безпеки, вони є дуже простими, але, на жаль, їх не так багато людей застосовує, як зазначила авторка тільки 11 відсотків людей можуть розпізнати інформаційний вірус.

    Сподобався дизайн книги, але загалом книга про досить очевидні речі, нічого нового я не дізналась.
  •  
    Книга ні про що, марне витрачання часу 31% користувачів вважають цей відгук корисним
    Псевдоспеціалістка з ідентифікації маніпуляцій.

    Дуже сильно «пригорає» від самого факту популярності й діяльності Анатолія Шарія, про що свідчить її нещодавній блог з «викриттям».
    Якщо прогортати її фейсбук сторінку, можна знайти значну кількість згадувань про Шарія у відповідному «професійному» контексті.

    А тепер щодо книги. Не розкриті моменти маніпуляцій колишнього президента Петра Порошенка в фейсбук – коли він створив підставну особу на виборах з мізерним рейтингом задля (мова йде про Юлію Литвиненко) й оплачував зі своєї сторінки рекламу даного технічного кандидата. Про це Оксана Мороз не могла розповісти більш детально? Ні, вона ж порохоботка й не соромиться світити цим, а тому не стане ображати свого сюзерена.

    Таких прикладів є дуже багато, але Оксана вирішила закцентувати увагу на тих, що давно відомі суспільству.

    Дякую Богу, таких «спеціалістів» стає все менше і їх неважко розрізнити з-поміж реальних фахівців своєї справи.

    Не раджу купувати Вам цю книгу, вона Вас нічому новому не навчить. Лише буде черговий наглядним доказом того, як виглядає маніпуляція у виконанні псевдофахівчини Оксани Мороз. Тьфу три рази.
 
Характеристики Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців
Автор
Оксана Мороз
Видавництво
Yakaboo Publishing
Мова
Українська
Рік видання
2020
Кількість сторінок
288
Ілюстрації
Чорно-білі
Формат
170х215 мм
Палітурка
М'яка
Папір
Офсетний
ISBN
978-617-7544-63-9
Вага
440 гр.
Тип
Паперова
 

Про автора Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців