Ієронім Босх. Видіння і кошмари
Паперова книга | Код товару 930518
Yakaboo 4/5
Автор
Нільс Бюттнер
Видавництво
Фабула
Серія книг
#PROCreators
Мова
Українська
Рік видання
2019
Рік першого видання
2015
Перекладач
Іларія Шевченко
Кількість сторінок
192

Усе про книжку Ієронім Босх. Видіння і кошмари

Ієронім Босх — один із найзагадковіших художників в історії. Навколо його творів назбиралося чимало інтерпретацій, здебільшого з акцентами на шаленстві його фантазії та на містичності.

  • Що нам відомо про життя цього дивного і надзвичайно талановитого митця — без домислів, напевне?
  • Якими поставали його твори для сучасників?
  • Які натяки на тогочасні події він залишав на картинах?
  • Як він поєднав демонічність із моралізаторством?

Про все це та про інші загадки творчої фантазії Босха йдеться у фактологічно вивіреному й легкому для читання тексті Нільса Бюттнера.

Характеристики
Автор
Нільс Бюттнер
Видавництво
Фабула
Серія книг
#PROCreators
Мова
Українська
Рік видання
2019
Рік першого видання
2015
Перекладач
Іларія Шевченко
Кількість сторінок
192
Рецензії
  •  
    Нільс Бюттнер: Кошмар про видіння геніального Босха 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Абсолютно беззмістовна книга. Намарно витрачений час, гроші та дерева, які зрубали, щоб зробити для книги папір.

    Одну зірочку ставлю за шикарне оформлення палітурки, але це заслуга дизайнерів та неперевершеного Ієроніма ван Акена (aka Босха).

    Швидше за все, на чекатиме таке саме розчарування, якщо ви сподіваєтесь із цієї книги дізнатися про особливості творчості Босха; тлумачення символів і мотивів його картин; вплив на розвиток сюрреалізму.

    Натомість ви дізнаєтесь, що Босх був заможним (тому міг вільно творити) і набожним бургером (тому його картини глибоко моралізаторські, але в чому саме полягає моралізм особливо не розказано). А також, що він входив до Братства Богоматері та у "1498 чи 1499" зробив "внесок в організацію" бенкету для Братства, "на якому подавали двох смажених лебедів" (ст. 17).

    Дізнаєтесь також хто і коли володів картинами Босха. Не знаю, правда, що ви далі робитимете з цією інформацією:

    "Картина Гієронімуса Босха ""VII смертних гріхів" значиться в інвентарі майна Маргарити Богхе, укладеному 1574 р. Ця жінка теж належала до вищого класу Антверпена й мала аристократичні претензії. Вона була вдовою Йоріса Везелера - мінцмейстера брабатанського монетного двору. Він не лише керував монетним двором в Антверпені, а й був купцем, успішно торгував дорогими речами. З 1528 р. Везлер...." (ст. 82).

    Оцініть заразом "легкість" викладу. Мені здається, і без таких безглуздих подробиць притомному читачу зрозуміло, що велетенські кількаметрові картини, намальовані на деревині недешевими фарбами могли собі дозволити тільки заможні люди.

    Прочитаєте також такі інформативні пасажі:

    "Ідеться про якогось аристократа....Прикро, що не залишилось підказок стосовно герба й щитів... Невже Босх і справді намалював таємний портрет?"

    Спойлер: відповіді на це запитання про якогось аристократа ви так і не дізнаєтесь.

    Зате отримаєте безапеляційні ствердження, без будь-яких документальних свідчень, про те як придворні 6 століть назад сприймали картини Босха:

    "Вдаючись до всіх можливих способів виразності, що часом шокують, майстер запрошує глядачів зануритись у створену ним атмосферу гріха і спокути. Утім, придворних значно більше інтригувало безмежне розмаїття сцен і мотивів у його творах, ніж теологічні проблеми, що він їх намагався порушити за допомогою тих чи інших образів. Але це не означає, що вони просто насолоджувалися видовищем, не засвоюючи моральних уроків" (ст. 87).

    Чесно дочитавши книгу до кінця в надії знайти в ній бодай щось змістовне, я залишилась з такою "глубокою" тезою-резюме:

    "Фантастичне розмаїття постійно відтворюваних мостів було невід'ємного частиною тодішньої візуальної культури, про яку ми маємо невиразне уявлення. З огляду на загальну згоду щодо релігійних норм і цінностей, не підлягає сумніву, що головним спрямуванням картин було моральне виховання. Це черговий аргумент на користь твердження, що Босхові роботи не обмежуються простим вираженням моральних ідеалів" (ст. 108).

    Чи дізналася я більше про творчість Босха з цієї монографії? Однозначно Ні. Інтригуючі теми, заявлені в змісті, зовсім не розкриті.

    Чи варто її купувати? Вирішувати Вам.



  •  
    Видіння чи кошмари? 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    У стареньких-престареньких дерев'яних церковцях музеїв під відкритим небом, як от у Львові чи Ужгороді, мою увагу надовго приковують ікони... із Страшним Судом. Їх можна розглядати й годинку-дві, уважно придивляючись до зображених образів, деталей та детальок, розмірковуючи над закладеною у них алегорією. Творчість видатного нідерландського художника 15-го століття -- Ієроніма Босха -- природно, асоціюється саме з малярством такого жанру, котре викликає захоплення, зачудування та масу запитань водночас, а ще й зацікавлює, що або хто спонукало його до цього. Може й справді, видіння і кошмари?

    ,,Ієронім Босх. Видіння і кошмари" -- монографія німецького історика мистецтва Нільса Бюттнера, у якій він надзвичайно детально та педантично намагається пролити більше світла на постать цього загадкового середньовічного митця. Що напевне відомо, Босх був заможним та шанованим міщанином, релігійним, талановитим, підприємливим і надзвичайно дорогим (кажуть, одна його картина могла коштувати цілий корабель!) Він працював не сам: йому допомагали підмайстри. Ієроніму Босху заздрили наступні покоління художників, котрі не лише намагалися копіювати великого маляра (що й казати, навіть знаменитий Пітер Брейгель-старший), а й активно підробляти. Власне через знання останнього факту можна пояснити те, чому з року в рік кількість його автентичних картин зменшується.

    Приглядаючись до доробку Босха, природньо, виникає питання: а чи не шокували такі картини сучасників (простіше кажучи, чи не хотіли вони його спалити на вогні, як єретика))? Тут варто сказати, що ,,чортівня" Ієроніма була призначена для освічених (і багатих-пребагатих)) шанувальників мистецтва, котрі, бачачи пекельні спокуси та муки, добре відчитували моральну настанову не піддаватися на гріх.

    Ієронім Босх робив усе, щоб розшифровувати картини було нелегко -- це діло було під силу лише вузькому колу людей. Їх не можна оглядати за сюжетною логікою, кожен персонаж -- поєднання несумісного. Щодо чортів, то ті цілком невипадково опановують на полотні ще й земне життя: у часи життя художника вважалося, що Зло уже давним-давно окупувало й землю...
Купити - Ієронім Босх. Видіння і кошмари
Ієронім Босх. Видіння і кошмари
360 грн
Є в наявності
 

Рецензії Ієронім Босх. Видіння і кошмари

4/5
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
  •  
    Нільс Бюттнер: Кошмар про видіння геніального Босха 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Абсолютно беззмістовна книга. Намарно витрачений час, гроші та дерева, які зрубали, щоб зробити для книги папір.

    Одну зірочку ставлю за шикарне оформлення палітурки, але це заслуга дизайнерів та неперевершеного Ієроніма ван Акена (aka Босха).

    Швидше за все, на чекатиме таке саме розчарування, якщо ви сподіваєтесь із цієї книги дізнатися про особливості творчості Босха; тлумачення символів і мотивів його картин; вплив на розвиток сюрреалізму.

    Натомість ви дізнаєтесь, що Босх був заможним (тому міг вільно творити) і набожним бургером (тому його картини глибоко моралізаторські, але в чому саме полягає моралізм особливо не розказано). А також, що він входив до Братства Богоматері та у "1498 чи 1499" зробив "внесок в організацію" бенкету для Братства, "на якому подавали двох смажених лебедів" (ст. 17).

    Дізнаєтесь також хто і коли володів картинами Босха. Не знаю, правда, що ви далі робитимете з цією інформацією:

    "Картина Гієронімуса Босха ""VII смертних гріхів" значиться в інвентарі майна Маргарити Богхе, укладеному 1574 р. Ця жінка теж належала до вищого класу Антверпена й мала аристократичні претензії. Вона була вдовою Йоріса Везелера - мінцмейстера брабатанського монетного двору. Він не лише керував монетним двором в Антверпені, а й був купцем, успішно торгував дорогими речами. З 1528 р. Везлер...." (ст. 82).

    Оцініть заразом "легкість" викладу. Мені здається, і без таких безглуздих подробиць притомному читачу зрозуміло, що велетенські кількаметрові картини, намальовані на деревині недешевими фарбами могли собі дозволити тільки заможні люди.

    Прочитаєте також такі інформативні пасажі:

    "Ідеться про якогось аристократа....Прикро, що не залишилось підказок стосовно герба й щитів... Невже Босх і справді намалював таємний портрет?"

    Спойлер: відповіді на це запитання про якогось аристократа ви так і не дізнаєтесь.

    Зате отримаєте безапеляційні ствердження, без будь-яких документальних свідчень, про те як придворні 6 століть назад сприймали картини Босха:

    "Вдаючись до всіх можливих способів виразності, що часом шокують, майстер запрошує глядачів зануритись у створену ним атмосферу гріха і спокути. Утім, придворних значно більше інтригувало безмежне розмаїття сцен і мотивів у його творах, ніж теологічні проблеми, що він їх намагався порушити за допомогою тих чи інших образів. Але це не означає, що вони просто насолоджувалися видовищем, не засвоюючи моральних уроків" (ст. 87).

    Чесно дочитавши книгу до кінця в надії знайти в ній бодай щось змістовне, я залишилась з такою "глубокою" тезою-резюме:

    "Фантастичне розмаїття постійно відтворюваних мостів було невід'ємного частиною тодішньої візуальної культури, про яку ми маємо невиразне уявлення. З огляду на загальну згоду щодо релігійних норм і цінностей, не підлягає сумніву, що головним спрямуванням картин було моральне виховання. Це черговий аргумент на користь твердження, що Босхові роботи не обмежуються простим вираженням моральних ідеалів" (ст. 108).

    Чи дізналася я більше про творчість Босха з цієї монографії? Однозначно Ні. Інтригуючі теми, заявлені в змісті, зовсім не розкриті.

    Чи варто її купувати? Вирішувати Вам.



  •  
    Видіння чи кошмари? 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    У стареньких-престареньких дерев'яних церковцях музеїв під відкритим небом, як от у Львові чи Ужгороді, мою увагу надовго приковують ікони... із Страшним Судом. Їх можна розглядати й годинку-дві, уважно придивляючись до зображених образів, деталей та детальок, розмірковуючи над закладеною у них алегорією. Творчість видатного нідерландського художника 15-го століття -- Ієроніма Босха -- природно, асоціюється саме з малярством такого жанру, котре викликає захоплення, зачудування та масу запитань водночас, а ще й зацікавлює, що або хто спонукало його до цього. Може й справді, видіння і кошмари?

    ,,Ієронім Босх. Видіння і кошмари" -- монографія німецького історика мистецтва Нільса Бюттнера, у якій він надзвичайно детально та педантично намагається пролити більше світла на постать цього загадкового середньовічного митця. Що напевне відомо, Босх був заможним та шанованим міщанином, релігійним, талановитим, підприємливим і надзвичайно дорогим (кажуть, одна його картина могла коштувати цілий корабель!) Він працював не сам: йому допомагали підмайстри. Ієроніму Босху заздрили наступні покоління художників, котрі не лише намагалися копіювати великого маляра (що й казати, навіть знаменитий Пітер Брейгель-старший), а й активно підробляти. Власне через знання останнього факту можна пояснити те, чому з року в рік кількість його автентичних картин зменшується.

    Приглядаючись до доробку Босха, природньо, виникає питання: а чи не шокували такі картини сучасників (простіше кажучи, чи не хотіли вони його спалити на вогні, як єретика))? Тут варто сказати, що ,,чортівня" Ієроніма була призначена для освічених (і багатих-пребагатих)) шанувальників мистецтва, котрі, бачачи пекельні спокуси та муки, добре відчитували моральну настанову не піддаватися на гріх.

    Ієронім Босх робив усе, щоб розшифровувати картини було нелегко -- це діло було під силу лише вузькому колу людей. Їх не можна оглядати за сюжетною логікою, кожен персонаж -- поєднання несумісного. Щодо чортів, то ті цілком невипадково опановують на полотні ще й земне життя: у часи життя художника вважалося, що Зло уже давним-давно окупувало й землю...
  •  
    Пугающие картины Иеронима Босха 100% користувачів вважають цей відгук корисним
    Увидев один раз картины Иеронима Босха, вы вряд ли сможете их забыть. Они удивляют, шокируют, пугают, заставляют всматриваться в детали (и после этого пугаться ещё больше) и пытаться узнать, что этими картинами хотел донести художник. Они глубоко религиозны и моральны, стремятся показать жизненные испытания человека. Эта книга - попытка написать своеобразную биографию Иеронима Босха, хотя, как утверждает сам автор, ещё очень много сомнительных и до конца неясных фактов в биографии художника.
    Позитивным в книге является то, что в ней есть цветные репродукции известных картин художника с их краткими описаниями. Конечно, хотелось бы, чтоб в книге было больше пояснений разных деталей картин, но эти произведения искусства вдохновляют самому поискать информацию. И кстати, в интернете я нашла некоторые объяснения работ художника.
    К негативным моментам книги я бы отнесла наличие "воды" - ненужной информации, не составляющей содержательную ценность.
    В целом же, неплохое издание, но заинтересовавшись, хочется узнать о Иерониме Босхе больше.
  •  
    Геніальний Босх
    Один з найконтроверсійніших художників в історії мистецтва. Ієроніма Босха називали "творцем бісівщини", а його твори захоплювали королів та європейську знать.

    Належачи до католицького братства, Босх був відомий в духовних колах і часто виконував розписи на замовлення Церкви. Заможний голландець також мав розкіш малювати, те, що йому хотілось і не залежати від забаганок багатих покровителів. Хоч в окремих роботах ми можемо спостерігати донаторів із заможних родів (деякі були згодом замальовані). Що ж такого особливого в цьому художнику? А ви погляньте його творчий доробок.

    В більшості картин Босх нещадно викриває людські пороки та смертні гріхи. Але робить це так майстерно та оригінально, що від них важко відірвати погляд. Книга надає чудові ілюстрації та докладні пояснення для сучасного споглядача. Оскільки в Босха майже всюди присутні біблійні мотиви, сучасникам художника зрозуміти його відсилки та алегорії було приблизно так, як нам що таке "IPhone".

    Парадокс творчості Босха полягає в тому, що незважаючи на те, що в картинах присутня "бісівщина" (пекло, Апокаліпсис, пекельні істоти і т.д), уколи в сторону духовенства та знаті, зображення смертних гріхів в брутальному вигляді, його твори пройшли "цензуру" католицької церкви та придворних дворів.

    Геніальністю та оригінальністю Босха захоплювались тоді і зараз. Століття проходять та актуальність його картин не старіє з часом.
  •  
    Таємничий Ієронім Босх
    Ще років 10-12 тому на заняттях з підвищення кваліфікації ми якось розбирали декілька картин, що зображували Святого Христофора. Автором однієї з них був Ієронім Босх. Я була вражена й оповіддю про Святого Христофора, і своєрідною майстерністю художника. Тому із задоволенням взялася за книгу про творчість Ієроніма Босха.
    Художника вважали «творцем бісівщини», адже більшість із його картин зображують релігійні мотиви із безліччю не зовсім зрозумілих і дуже лякаючих елементів: дивних будинків, жорстокого поводження, гидких облич тощо (розповідати про це важко, це треба дивитися). Багато картина І.Босха сфокусовані на темі первородного гріха людини, який спокутується лише стражданнями, а також на темі протистояння Христа і ворожого до Нього людства. Середньовічний живопис ґрунтувався на вірі в те, що життя – це постійні спокуси, а земне існування безплідне. І гріховне людство за часів художника було улюбленою темою творів. Тому багато картин І.Босха зображують або людські гріхи та страждання, або релігійні сюжети, або спотворене зображення реалій того часу (кінець XV ст. – початок XVI ст.). А що мене дуже здивувало – так це зворотний бік картини «Несення хреста»: «Немовля Христос із ходунками». Виявляється, що на початку XVI ст. (картина написана в 1500-1510 рр.) у дітей вже були ходунки.
    Описи життя й аналіз картин І.Босха доповнюються кольоровими вкладками із зображенням картин художника.
    А ще автор розповідає про те, що насправді в біографії такого незвичного художника ще багато «білих плям», адже у книзі неодноразово говориться про те, що ми володіємо лише поодинокими і не завжди точними фактами про життя художника. А це означає, що до біографії і творчості Ієроніма Босха дослідники і митці будуть повертатися знову і знову.
  •  
    Таинственный Босх
    С необычным творчеством Иеронима Босха я был знаком еще до чтения этой книги. Его картины мистические, загадочные и очень детальные. Меня всегда удивляли (а у Иеронима Босха - и пугали) мельчайшие детали на картинах, которые много говорят об образе жизни людей в прошлом, их культуре, быте и традициях. Так, на многих картинах И.Босха можно увидеть традиционные для его времени занятия людей (охота, рыбалка, ремесла), способы, которыми они осуществляются (например, удивительные способ охоты на медведя), а также особенности жизни (например, неказистые жилища, принятую в то время одежду и др.). Все это можно рассмотреть на картинах И.Босха. Кроме того, в его творчестве прослеживается значительное влияние религии на человека, что тоже было спецификой времени. Положительно то, что в книжке есть достаточно цветных репродукций картин художника. Но описание огромного количества ничего не значащих подробностей слегка утяжеляло чтение. Но все равно было интересно лишний раз прикоснуться к творчеству (хоть и немного мрачного) известного художника.
 
Характеристики Ієронім Босх. Видіння і кошмари
Автор
Нільс Бюттнер
Видавництво
Фабула
Серія книг
#PROCreators
Мова
Українська
Рік видання
2019
Рік першого видання
2015
Перекладач
Іларія Шевченко
Кількість сторінок
192
Ілюстрації
Кольорові
Формат
165x235 мм
Палітурка
Тверда
Папір
Офсетний
Тираж
2000
ISBN
978-617-09-5041-3
Вага
350 гр.
Тип
Паперова