Автор |
Стівен Хеллер, Сеймур Кваст |
Видавництво |
ArtHuss |
Мова |
Українська |
Рік видання |
2019 |
Перекладач |
Дзвінка Пінчук, Оксана Журавльова |
Кількість сторінок |
296 |
Ілюстрації |
Кольорові |
Формат |
210х250 мм |
Усе про книжку Графічні стилі. Від вікторіанців до хіпстерів
Ця книжка — рятувальне коло для тих, хто боїться потонути в бурхливому потоці інформації про історію розвитку графічного дизайну. Стислі інформативні статті про основні явища, стилі та напрями, що зумовлювали цей розвиток, і величезна кількість добірних ілюстрацій перетворюють цей блискучий результат співпраці двох дизайнерів на довідник, який корисно завжди мати під рукою і студентам, і дизайнерам-практикам, і тим, хто пише чи хоче писати про дизайн та мистецтво. Однак було б несправедливо обмежити аудиторію книжки лише професіоналами: простота викладу робить зібрану тут інформацію доступною навіть для непідготовленого читача — ідеально для прихильників самоосвіти, а краса дібраного ілюстративного матеріалу милує око і заохочує гортати ці сторінки знову і знову.
Цитата:
«Ми тут не ставимо за мету запропонувати вам новий академічний метод дослідження масової культури. Це радше перша книжка, яка надає анотовану хронологію найвизначніших стилістичних течій, шкіл і напрямів у друкованих засобах комунікації з XIX століття — і донині. Не претендуючи на вичерпність і всеохопність викладу, ми радше намагалися створити мапу, яка допоможе зорієнтуватися в мінливому ландшафті графічного дизайну.
Тут насамперед ідеться про зображення, а не про його автора. Нечасто трапляються випадки, коли причиною розвитку і визнання якогось вагомого стилю стає лише одна геніальна людина. Говорячи про людей, які доклалися до започаткування певного стилю, ми завжди наголошуємо на формальних, символічних візуальних характеристиках відповідного періоду в історії дизайну. Скажімо, якщо дизайнер працював у кількох стилістичних періодах, ми віднесемо його лише до того, у якому його роботи було представлено серед перших. Авторство деяких ілюстрацій визначено з певністю, але є й чимало робіт невідомих авторів.
Графічний дизайн — це насамперед послуга, а не мистецтво, тому багато друкованих матеріалів лишилися непідписаними або анонімними. Практично в усі часи учні та помічники дизайнерів наслідували панівні форми та принципи, що їх встановлювали друкарі та підручники, і переважно саме такі роботи зберіглися.
Тому ми спробуємо зрозуміти, як і чому компоненти декоративно-ужиткового мистецтва, модерну, конструктивізму, експресіонізму та решти важливих напрямів сформували загальноприйняті принципи для друкарів, художників-оформлювачів і рекламних дизайнерів, що працювали на потреби бізнесу та торгівлі. Досліджуючи витоки й еволюцію стилю, ми прагнемо показати, який вплив графічний дизайн і матеріальна культура мали одне на одного, як дизайн доповнював і водночас стимулював розвиток решти стилів у різні періоди. Власне, ми тут досліджуємо не що інше, як еволюцію людських уподобань у різні часи».
Автор |
Стівен Хеллер, Сеймур Кваст |
Видавництво |
ArtHuss |
Мова |
Українська |
Рік видання |
2019 |
Перекладач |
Дзвінка Пінчук, Оксана Журавльова |
Кількість сторінок |
296 |
Ілюстрації |
Кольорові |
Формат |
210х250 мм |
-
Неймовірно багатий ілюстративний матеріал та ємні характеристики кожного напрямуПроблема цього видання - дрібний шрифт. Щільність паперу, якість ілюстративних матеріалів - усе за найкращим стандартом, текст насичений фактами та цікавими деталями, але читати це утомливо саме через надміру дрібний шрифт (орієнтовно 11 кегль). У мене немає проблем із зором, але тут навіть це не рятує, тож книжка, яка планувалась як захопливий марафон у історію графічних стилів перетворилась у повільну прогулянку із багатьма зупинками.
На початку книги, крім художньої анотації з стислими коментарями про найпотужніші течії,подана корисна інфографіка, де стилі розкидані по рокам і легко простежити час його поширення, з ким він вступав у взаємодію та які історичні події передували, відбувались водночас чи виникли як наслідок певних стильових домінант. Ця схема стане у нагоді як на початку, так і наприкінці, коли захочеться підсумувати прочитане.
Зачинає кожну статтю досить ємна характеристика історичного періоду та впливу політики на розвиток мистецтва, наводяться приклади шрифтового наповнення, візуальних пошуків у плакатах та вивісках, обкладинках книжок та промисловому дизайні. Далі подається більш деталізовано прояв тієї чи іншої течії у країні, де стиль виник або набув свого розквіту.
Перше видання цієї книжки вийшло ще у 1988 р і з того часу багаторазово перевидавалось у доповненому вигляді, тож книжка пройшла випробування часом.
Рекомендую.

Рецензії Графічні стилі. Від вікторіанців до хіпстерів
-
Неймовірно багатий ілюстративний матеріал та ємні характеристики кожного напрямуПроблема цього видання - дрібний шрифт. Щільність паперу, якість ілюстративних матеріалів - усе за найкращим стандартом, текст насичений фактами та цікавими деталями, але читати це утомливо саме через надміру дрібний шрифт (орієнтовно 11 кегль). У мене немає проблем із зором, але тут навіть це не рятує, тож книжка, яка планувалась як захопливий марафон у історію графічних стилів перетворилась у повільну прогулянку із багатьма зупинками.
На початку книги, крім художньої анотації з стислими коментарями про найпотужніші течії,подана корисна інфографіка, де стилі розкидані по рокам і легко простежити час його поширення, з ким він вступав у взаємодію та які історичні події передували, відбувались водночас чи виникли як наслідок певних стильових домінант. Ця схема стане у нагоді як на початку, так і наприкінці, коли захочеться підсумувати прочитане.
Зачинає кожну статтю досить ємна характеристика історичного періоду та впливу політики на розвиток мистецтва, наводяться приклади шрифтового наповнення, візуальних пошуків у плакатах та вивісках, обкладинках книжок та промисловому дизайні. Далі подається більш деталізовано прояв тієї чи іншої течії у країні, де стиль виник або набув свого розквіту.
Перше видання цієї книжки вийшло ще у 1988 р і з того часу багаторазово перевидавалось у доповненому вигляді, тож книжка пройшла випробування часом.
Рекомендую.
Автор |
Стівен Хеллер, Сеймур Кваст |
Видавництво |
ArtHuss |
Мова |
Українська |
Рік видання |
2019 |
Перекладач |
Дзвінка Пінчук, Оксана Журавльова |
Кількість сторінок |
296 |
Ілюстрації |
Кольорові |
Формат |
210х250 мм |
Палітурка |
М'яка |
Папір |
Офсетний |
Тип |
Паперова |