Книга Поштовх. Як допомогти людям зробити правильний вибір

Книга Поштовх. Як допомогти людям зробити правильний вибір

9 Отзывов
Формат
Язык книги
Издательство
Год издания

Книжка Річарда Талера та Каса Санстейна стала бестселером New York Times та Amazon. Її визнали найкращою книжкою року Financial Times і Economist. У світі продано понад 750 тисяч примірників.

Тематика

Психологія, поведінкова економіка, соціологія

Про книжку

Приймати рішення — це наче шукати потрібні двері у закручених коридорах багатоповерхового будинку. Тому й не дивно, що ми часто опиняємося не там, де хотіли б.

Щоб вирішити цю проблему, Талер і Санстейн пропонують концепцію поштовхів, або наджів. Це м’який спосіб вплинути на вибір людини, не вдаючись до маніпуляцій, заборон чи наказів. З їхньою допомогою можна сприяти розумним покупкам та інвестиціям, економії електроенергії, безпеці на дорозі, вживанню здорової їжі та багатьом іншим корисним речам. Тобто підштовхнути людину до «правильних» дверей, зберігаючи свободу вибору кожного.

Для кого книжка

Для всіх, хто цікавиться поведінковою економікою та психологією, зокрема процесом прийняття рішень. Для бізнесменів, маркетологів, державних управлінців, політиків, працівників соцслужб, батьків.

Чому ця книжка

Автори іронічно показують, як у кожному з нас уживається два «Я»: такий собі раціональний містер Спок й ірраціональний Гомер Сімпсон. І як за допомогою поштовхів можна скеровувати їх у правильному напрямку.

Про авторів

Річард Талер — професор економіки, науковий співробітник Національного бюро економічних досліджень. Автор п’яти книжок, економічних колонок для Sunday New York Times.

Кас Санстейн — професор юридичного факультету Гарварду. Найцитованіший науковець у галузі права в Сполучених Штатах. Автор десятків книжок. Від 2009 по 2012 рік працював в адміністрації Барака Обами

Відгуки про книжку

«У "Поштовху" є тонкі й проникливі думки».

— Financial Times

«Як часто ви натрапляєте на книжку водночас важливу й дотепну, практичну й глибоку? Ця книжкова перлина — про найкращу ідею, яка прийшла з поведінкової економіки. Її має прочитати кожен, хто хоче, щоб наш інтелект і наше суспільство «запрацювали» ефективніше».

— Деніел Канеман, лауреат Нобелівської премії з економіки

Ця книжка радикальним чином змінила мій погляд на життя. Зазвичай академіки не пишуть так захопливо!

— Стівен Левітт, співавтор бестселерів «Думай як фрік» та «Фрікономіка»

Цитати

Про два «я»

Проблеми самоконтролю можна висвітлити, якщо уявити, що людина складається з двох напівавтономних «я-частинок»: далекоглядного Планувальника і короткозорого Виконавця. Можна сказати, що Планувальник відповідає за вашу рефлективну систему, такий собі містер Спок усередині вас, а Виконавець перебуває під потужним впливом автоматичної системи, такий собі Гомер Сімпсон, який «живе» у кожному. Планувальник намагається забезпечити вам щасливе та безбідне життя якнайдовше, але мусить ще приборкувати почуття, дурощі й упертість Виконавця, який піддається спокусам, котрі навалюються зі збудженням.

Про те, що людина вважає ймовірним

Оцінка та емоційне забарвлення тісно пов’язані з доступністю і також відіграють важливу роль. Ви швидше повірите у ймовірність землетрусу, якщо особисто його пережили, ніж якщо прочитали про нього в тижневику. Отже, відомі й легко уявлювані причини смерті (наприклад, торнадо) часто отримують завищені оцінки ймовірності, а не зовсім відомими причинам (приміром, напади астми) дають низькі оцінки, навіть якщо вони трапляються значно частіше (різниця сягає двадцятикратної величини). До того ж нещодавні події мають більший вплив на нашу поведінку і страхи, ніж ті, що відбулися раніше. У всіх цих доволі доступних прикладах автоматична система гостро реагує (навіть надто гостро) на ризик, не вдаючись до жодних таблиць з нудною статистикою.

Про сфери використання наджів

Ми розглянули велике поле людської діяльності: заощадження, соціальне забезпечення, кредитні ринки, екологічну політику, охорону здоров’я, інститут шлюбу та чимало іншого. Але коло потенційних застосувань поштовхів значно ширше, ніж у розглянутих нами сферах. Найбільше ми сподіваємося на те, що розуміння архітектури вибору та потенціал наджів багато кого надихне творчо підходити до поліпшення життя людей в інших галузях.

Про ставлення до втрат

Люди не люблять втрачати (а їхня автоматична система тоді просто розривається від емоцій). Різко кажучи, ви більше страждаєте від втрати чогось, ніж радітимете, придбавши це. Більш «науковою» мовою це можна виразити як «неприйняття втрат» (або «страх втрат»).

Про запобігання програшу

Деякі держави спробували допомогти любителям азартних ігор: гравці могли внести себе в перелік осіб, яким заборонено грати в казино (докладніше читайте у розділі 14). З огляду на те, що ніхто не зобов’язаний записуватись, а відмова від цього абсолютно необтяжлива, цей підхід можна вважати лібертаріанським (у нашому розумінні цього терміна).

Про користання з нераціональності

Існує така закономірність. Якщо в споживачів є якесь не зовсім раціональне переконання, то у фірм тоді з’являється стимул пристосуватися до цього переконання, а не викорінити його. У ті часи, коли люди ще боялися авіаперельотів, скрізь в аеропортах продавалися (за захмарними цінами) страхові поліси на політ літаком. На жаль, там не було кабінок, де людям продавали би поради не купувати ті страхові поліси.

Продавец товара
Код товара
749398
Характеристики
Тип обложки
Твердый
Язык
Украинский
Описание книги

Книжка Річарда Талера та Каса Санстейна стала бестселером New York Times та Amazon. Її визнали найкращою книжкою року Financial Times і Economist. У світі продано понад 750 тисяч примірників.

Тематика

Психологія, поведінкова економіка, соціологія

Про книжку

Приймати рішення — це наче шукати потрібні двері у закручених коридорах багатоповерхового будинку. Тому й не дивно, що ми часто опиняємося не там, де хотіли б.

Щоб вирішити цю проблему, Талер і Санстейн пропонують концепцію поштовхів, або наджів. Це м’який спосіб вплинути на вибір людини, не вдаючись до маніпуляцій, заборон чи наказів. З їхньою допомогою можна сприяти розумним покупкам та інвестиціям, економії електроенергії, безпеці на дорозі, вживанню здорової їжі та багатьом іншим корисним речам. Тобто підштовхнути людину до «правильних» дверей, зберігаючи свободу вибору кожного.

Для кого книжка

Для всіх, хто цікавиться поведінковою економікою та психологією, зокрема процесом прийняття рішень. Для бізнесменів, маркетологів, державних управлінців, політиків, працівників соцслужб, батьків.

Чому ця книжка

Автори іронічно показують, як у кожному з нас уживається два «Я»: такий собі раціональний містер Спок й ірраціональний Гомер Сімпсон. І як за допомогою поштовхів можна скеровувати їх у правильному напрямку.

Про авторів

Річард Талер — професор економіки, науковий співробітник Національного бюро економічних досліджень. Автор п’яти книжок, економічних колонок для Sunday New York Times.

Кас Санстейн — професор юридичного факультету Гарварду. Найцитованіший науковець у галузі права в Сполучених Штатах. Автор десятків книжок. Від 2009 по 2012 рік працював в адміністрації Барака Обами

Відгуки про книжку

«У "Поштовху" є тонкі й проникливі думки».

— Financial Times

«Як часто ви натрапляєте на книжку водночас важливу й дотепну, практичну й глибоку? Ця книжкова перлина — про найкращу ідею, яка прийшла з поведінкової економіки. Її має прочитати кожен, хто хоче, щоб наш інтелект і наше суспільство «запрацювали» ефективніше».

— Деніел Канеман, лауреат Нобелівської премії з економіки

Ця книжка радикальним чином змінила мій погляд на життя. Зазвичай академіки не пишуть так захопливо!

— Стівен Левітт, співавтор бестселерів «Думай як фрік» та «Фрікономіка»

Цитати

Про два «я»

Проблеми самоконтролю можна висвітлити, якщо уявити, що людина складається з двох напівавтономних «я-частинок»: далекоглядного Планувальника і короткозорого Виконавця. Можна сказати, що Планувальник відповідає за вашу рефлективну систему, такий собі містер Спок усередині вас, а Виконавець перебуває під потужним впливом автоматичної системи, такий собі Гомер Сімпсон, який «живе» у кожному. Планувальник намагається забезпечити вам щасливе та безбідне життя якнайдовше, але мусить ще приборкувати почуття, дурощі й упертість Виконавця, який піддається спокусам, котрі навалюються зі збудженням.

Про те, що людина вважає ймовірним

Оцінка та емоційне забарвлення тісно пов’язані з доступністю і також відіграють важливу роль. Ви швидше повірите у ймовірність землетрусу, якщо особисто його пережили, ніж якщо прочитали про нього в тижневику. Отже, відомі й легко уявлювані причини смерті (наприклад, торнадо) часто отримують завищені оцінки ймовірності, а не зовсім відомими причинам (приміром, напади астми) дають низькі оцінки, навіть якщо вони трапляються значно частіше (різниця сягає двадцятикратної величини). До того ж нещодавні події мають більший вплив на нашу поведінку і страхи, ніж ті, що відбулися раніше. У всіх цих доволі доступних прикладах автоматична система гостро реагує (навіть надто гостро) на ризик, не вдаючись до жодних таблиць з нудною статистикою.

Про сфери використання наджів

Ми розглянули велике поле людської діяльності: заощадження, соціальне забезпечення, кредитні ринки, екологічну політику, охорону здоров’я, інститут шлюбу та чимало іншого. Але коло потенційних застосувань поштовхів значно ширше, ніж у розглянутих нами сферах. Найбільше ми сподіваємося на те, що розуміння архітектури вибору та потенціал наджів багато кого надихне творчо підходити до поліпшення життя людей в інших галузях.

Про ставлення до втрат

Люди не люблять втрачати (а їхня автоматична система тоді просто розривається від емоцій). Різко кажучи, ви більше страждаєте від втрати чогось, ніж радітимете, придбавши це. Більш «науковою» мовою це можна виразити як «неприйняття втрат» (або «страх втрат»).

Про запобігання програшу

Деякі держави спробували допомогти любителям азартних ігор: гравці могли внести себе в перелік осіб, яким заборонено грати в казино (докладніше читайте у розділі 14). З огляду на те, що ніхто не зобов’язаний записуватись, а відмова від цього абсолютно необтяжлива, цей підхід можна вважати лібертаріанським (у нашому розумінні цього терміна).

Про користання з нераціональності

Існує така закономірність. Якщо в споживачів є якесь не зовсім раціональне переконання, то у фірм тоді з’являється стимул пристосуватися до цього переконання, а не викорінити його. У ті часи, коли люди ще боялися авіаперельотів, скрізь в аеропортах продавалися (за захмарними цінами) страхові поліси на політ літаком. На жаль, там не було кабінок, де людям продавали би поради не купувати ті страхові поліси.

Отзывы
9 Отзывов
Iryna Baran
5 апреля 2021 г
3 балла
Рецензія на книгу "Поштовх"
Цю книгу часто згадують в інших роботах, які присвячені поведінковій економіці або соціальним комунікаціям, називаючи є ледь базовою книгою. Або до нас потрапила не та версія книги, або її контент вже просто застарілий - але не отримала багато інформації для професійного розвитку. Автори розповідають про те, що те, що всюди діють певні "наджі", "поштовхи", які впливають на наші чи то індивідуальні, чи то колективні рішення. І якщо ви хочете впливати на людей (йдеться, звісно, про позитивні поведінкові зміни), то варто розібратись із цим, як зробити так, щоб поштовхи запрацювали. Деякі речі у книзі були цікаві, особливо ті, що стосуються глобальних змін. Що не сподобалось те, що багато прикладів є "дуже американськими", найбільші розділи, зокрема, присвячено фінансовому плануванню і пенсійному забезпеченню, або ж медичному страхуванню. Самі по собі теми є цікаві, але там є дуже багато нюансів, які важко зрозуміти людині, яка не стикалась із американськими системами охорони здоров'я чи пенсійного забезпечення, книгу варто було б адаптувати якось до українського ринку, як на мене
Маргарита
10 сентября 2020 г
3 балла
Nudge
Так и не смогла дочитать эту книгу до конца. Во-первых, когда покупала, не посмотрела, что эта книга написана в 2008 году. Для книг нон-фикшна это значительное время, потому что многие примеры из книги уже совершенно устарели (например, про энергоэффективность машин, или в домах - уже есть "умные дома", которые показывают, сколько электричества вы тратите и на сколько энергоэффективны. В конце упоминается кризис 2008. Сами же теории, которые написаны в этой книге, уже читала в других книгах, например о том, что люди не любят особо думать, и что хорошо помогает для этого "выбор за умолчанием". Примерно треть книги посвящена американским пенсионным программам, инвестиционным рынкам, и хоть и пыталась сосредоточится и вникнуть, все равно пришлось просто перелистывать страницы и искать, когда уже будет что-то "поинтереснее". Сама теория о том, что люди не "эконы" и они не всегда принимают решения логично и обдумано, конечно, заслуживает внимания. Мне кажется, есть более интересные книги на тему того, как мозг принимает решения.
Светлана
27 октября 2019 г
3 балла
много известной информации
Дивна книга, яка поєднує цікаве з відомим. наприклад, стадний інстинкт людини подається, як щось нове. звичайно, він впливає на поведінку. але, давно і без вигуків "Еврика". Те саме стосується розташування товару на полицях. Секрет, відомий кожному працівнику супермаркета і кожному другому покупцю. Тільки у книзі його застосували до організації шкільного харчування. Знов-таки, прийом керування особистістю через тиск "думкою багатьох" політики і консультанти використовують від початку часів. прочитала до половини і відклала. розраховувала на більше, з огляду на коментарі в інтернеті. Певно, на рішення її купити вплинула тріумфальна хода біхевіоризму і дві Нобелівки для "Мислення швидке і повільне" та "Поведінкової економіки". Якщо ви твердо вирішили почати знайомство з сучасною біхевіористичною наукою, раджу обрати "Мислення швидке і повільне" Канемана, або "Поведінкову економіку" Талера. Але загальна оцінка три зірки, а не дві. По-перше, сама теза, яку обстоюють автори - давайте застосовувати поведінкову науку на благо людей - заслуговує на зірку. По-друге, все ж таки в книзі є трохи крутих кейсів. Типу дорожньої розмітки у Чикаго, яка впливає на водіїв та зменшила кількість аварій на проблемній ділянці. Побільше б таких кейсів і було б непогано.
Возникли вопросы? 0-800-335-425
195 грн
Нет в наличии
Бумажная книга