Что такое интеллект и как его развивать. Роль образования и традиций
Бумажная книга | Код товара 345900
Yakaboo 5/5
Автор
Ричард Нейсбит
Издательство
Альпина Паблишер
Язык
Русский
Год издания
2013
Переводчик
Мария Кульнева
Количество страниц
344
Иллюстрации
Нет иллюстраций
Формат
60x90/16 (145х217 мм)

Все о книге Что такое интеллект и как его развивать. Роль образования и традиций

Умнее ли мы, чем наши бабушки и дедушки, и если да, то в чем именно? Можно ли сравнивать умственные способности у африканских аборигенов и у представителей западной цивилизации? В чем несовершенство существующих систем оценки интеллекта, и учит ли нас соображать школа?

На эти и уйму других вопросов в своей книге «Что такое интеллект и как его развивать. Роль образования и традиций» отвечает один из самых выдающихся современных социальных психологов - Ричард Нисбетт. Анализируя материалы исследований, статистику приемных семей, результаты школьных экспериментов, Нисбетт опровергает концепции генетической предопределенности интеллекта и показывает роль и возможности культурной среды и образования. Множество не самых простых вопросов подвергается всестороннему рассмотрению, помимо опровержения наследственно-генетической связи при формировании интеллекта, вы узнаете, связаны ли низкие показатели успеваемости и IQ с условиями жизни и культурными ценностями региона, а также ознакомитесь с современными методиками по повышению умственных способностей. Кроме того, автор излагает любопытную версию того, почему азиаты кажутся умнее представителей других человеческих рас. Интереснейшая книга! Да и вы сами, наверняка знаете, сколь важное значение придается в нашей жизни интеллектуальным способностям, многие едут в Киев в стремление получить высшее образование, в надежде со временем переплавить его в социальный капитал, такой как деньги и общественное положение.

Купить эту книгу будет не лишним прежде всего тем, кто привык придавать слишком большое значение мнению окружающих и, как неизбежное следствие, сомневаться в собственном потенциале. Вы убедитесь, что далеко не все в оценке интеллектуальных достоинств поддается однозначному истолкованию.

Читать полное описание
Свернуть
Характеристики
Автор
Ричард Нейсбит
Издательство
Альпина Паблишер
Язык
Русский
Год издания
2013
Переводчик
Мария Кульнева
Количество страниц
344
Иллюстрации
Нет иллюстраций
Формат
60x90/16 (145х217 мм)
Рецензии
  •  
    Постійно правильно розвивайся
    Основна ідея книги полягає у спростуванні теорій генетичної спадковості інтелекту. Вже у назві ви бачите, хто ще грає роль в цій справі, окрім ДНК. Геть відкидається ідея - не закладено розуму в генах - гуляй. Середовище, зусилля батьків та педагогів можуть підвищити та розвинути інтелект.
    Автор спирається на широкий спектр різноманітних досліджень соціальних, вікових та дитячих психологів у сфері вивчення інтелекту, факторів, що чинять вплив на його рівень. Критично оглядає ряд генетичних досліджень, результати вивчення ефективності впровадження різних освітніх новацій з метою підвищення рівня інтелекту. Надає практичні висновки.
    Кілька аспектів виявилися несподіваними та цікавими. По-перше, це тлумачення поняття - що ми маємо на увазі під інтелектом? Розуміння цього терміну відрізняється в різних культурах, релігійних групах. По-друге, поділ інтелекта на два основних види: рухливий та кристалізований. Звичні нам тести на IQ оцінюють рівень "рухливого" підвиду. А він може не мати відношення до того як дитина, школяр діятиме у своїй робочій діяльності, як прийматиме рішення, оцінюватиме завдання...

    На старті читання, варто зазирнути до додатків, що пропонує автор, наприкінці книжки. Тут стисло пояснюються терміни, суть показників з математичної статистики, на які він спирається. Або ж прочитайте про їхню користь та значення деніде. Мова про нормальний розподіл, стандартне відхилення та коефіцієнт кореляції. Хоча і без заглиблення у ці терміни суть того, що хотів сказати, узагальнити Richard E. Nisbett зрозуміти можна.
    Культуральне середовище, соціально-економічний статус родини, потрапляння до початкових класів з "правильною" учителькою, до класів із впровадженою новітньою перевіреною програмою з візуальними формами навчання, навіть комп'ютерні ігри - все це може підвищити рівень інтелекту. Але потрібно читати самостійно і виокремлювати для себе корисні та потрібні речі.

    Цікаво читати буде тим, хто не проти зламати/спростувати власні стереотипи щодо певних закономірностей, причинно-наслідкових речей, переглянути більш ранні висновки з інтелектуального розвитку. Цікавим видається дізнатися чому у деяких націй фіксується більш вищий рівень IQ (євреї-ашкеназі, наприклад). Чому загалом усі види інтелекту за останні десятиліття зростають. Дізнатися, що в IQ власне "Q" означає коефіцієнт.
    І автор робить масу висновків, та й самостійно можна зрозуміти, що до результатів різних психологічних досліджень та їхніх інтерпретацій слід ставитися з обережністю і навіть скепсисом. Тут дуже багато підводних каменів при формуванні вибірки, самовідборі груп для обстеження, при виборі методу (наприклад, багатофакторна множинна регресія може ввести в оману, незважаючи на симпатичний вигляд при поверхневому ознайомленні з нею).
    Дещо засмутило хіба те, що спостреження та висновки робляться передусім на американських даних і на на даних по американських освітніх закладах, по етнічних групах США. Цікаво було б прочитати щось як не по Україні, то бодай по Східній Європі. Але книжка ж цього не обіцяла))

    Оцінка 8,8 з 10 балів.
Купить - Что такое интеллект и как его развивать. Роль образования и традиций
Что такое интеллект и как его развивать. Роль образования и традиций
 
Товар больше не производится
 

Рецензии Что такое интеллект и как его развивать. Роль образования и традиций

5/5
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
  •  
    Постійно правильно розвивайся
    Основна ідея книги полягає у спростуванні теорій генетичної спадковості інтелекту. Вже у назві ви бачите, хто ще грає роль в цій справі, окрім ДНК. Геть відкидається ідея - не закладено розуму в генах - гуляй. Середовище, зусилля батьків та педагогів можуть підвищити та розвинути інтелект.
    Автор спирається на широкий спектр різноманітних досліджень соціальних, вікових та дитячих психологів у сфері вивчення інтелекту, факторів, що чинять вплив на його рівень. Критично оглядає ряд генетичних досліджень, результати вивчення ефективності впровадження різних освітніх новацій з метою підвищення рівня інтелекту. Надає практичні висновки.
    Кілька аспектів виявилися несподіваними та цікавими. По-перше, це тлумачення поняття - що ми маємо на увазі під інтелектом? Розуміння цього терміну відрізняється в різних культурах, релігійних групах. По-друге, поділ інтелекта на два основних види: рухливий та кристалізований. Звичні нам тести на IQ оцінюють рівень "рухливого" підвиду. А він може не мати відношення до того як дитина, школяр діятиме у своїй робочій діяльності, як прийматиме рішення, оцінюватиме завдання...

    На старті читання, варто зазирнути до додатків, що пропонує автор, наприкінці книжки. Тут стисло пояснюються терміни, суть показників з математичної статистики, на які він спирається. Або ж прочитайте про їхню користь та значення деніде. Мова про нормальний розподіл, стандартне відхилення та коефіцієнт кореляції. Хоча і без заглиблення у ці терміни суть того, що хотів сказати, узагальнити Richard E. Nisbett зрозуміти можна.
    Культуральне середовище, соціально-економічний статус родини, потрапляння до початкових класів з "правильною" учителькою, до класів із впровадженою новітньою перевіреною програмою з візуальними формами навчання, навіть комп'ютерні ігри - все це може підвищити рівень інтелекту. Але потрібно читати самостійно і виокремлювати для себе корисні та потрібні речі.

    Цікаво читати буде тим, хто не проти зламати/спростувати власні стереотипи щодо певних закономірностей, причинно-наслідкових речей, переглянути більш ранні висновки з інтелектуального розвитку. Цікавим видається дізнатися чому у деяких націй фіксується більш вищий рівень IQ (євреї-ашкеназі, наприклад). Чому загалом усі види інтелекту за останні десятиліття зростають. Дізнатися, що в IQ власне "Q" означає коефіцієнт.
    І автор робить масу висновків, та й самостійно можна зрозуміти, що до результатів різних психологічних досліджень та їхніх інтерпретацій слід ставитися з обережністю і навіть скепсисом. Тут дуже багато підводних каменів при формуванні вибірки, самовідборі груп для обстеження, при виборі методу (наприклад, багатофакторна множинна регресія може ввести в оману, незважаючи на симпатичний вигляд при поверхневому ознайомленні з нею).
    Дещо засмутило хіба те, що спостреження та висновки робляться передусім на американських даних і на на даних по американських освітніх закладах, по етнічних групах США. Цікаво було б прочитати щось як не по Україні, то бодай по Східній Європі. Але книжка ж цього не обіцяла))

    Оцінка 8,8 з 10 балів.
 
Характеристики Что такое интеллект и как его развивать. Роль образования и традиций
Автор
Ричард Нейсбит
Издательство
Альпина Паблишер
Язык
Русский
Год издания
2013
Переводчик
Мария Кульнева
Количество страниц
344
Иллюстрации
Нет иллюстраций
Формат
60x90/16 (145х217 мм)
Переплет
Твердый
Бумага
Офсетная
Тираж
3000
ISBN
978-5-91671-162-2
Вес
523 гр.
Тип
Бумажная